Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Hector - 1 oktober 2011 15:11

När jag vilat en stund så ringer Aylens matte och frågar om vi vill nbusa med Aylen en stund. Klart vi ville det och det förstod både husse och matte, så då åkte vi iväg en sväng till, men denna gåmng med husse bara, för matte hade jag satt att skriva några rader om utställningen jag varit på idag.

Nyss har vi kommit hem igen, efter att ha varit ute och busat med Aylen på en stor äng. Det var jätteskojigt, men jag kan lova att jag känner mig trötter nu, och det var jag inte ensam o0m för både jag, Wille och Aylen lade oss att sova en stund medan våra matta/hussar fikade och snackade ett tag.

Aylens matte hade fotat lite, för husse hade ju glömt kameran hemma. Så vi hoppas väl att vi får bilderna av henne snart så vi kan få sätta in dem här i vår blogg också.

Hoppas ni får en sådan däringa härlig dag idag ni med. Nospuss på er !

Av Hector - 1 oktober 2011 13:10

Jajamensan nu är det dags för utställning eller träning, tänkte jag när husse igår kväll packade in min "koja" och andra saker som vi brukar ha med oss när vi reser iväg på dessa tillställningar.

Mycket riktigt idag bar det av på utställning, men vi behövde inte gå upp i gryningen för det var rätt sent som den började. Först kl 10 skulle vi vara där, och då skulle det ta ca en timme innan det var vår tur, och en timmes resväg hade vi ungefär. Det hade matte räknat ut.

Mattes beräkningar höll tills vi kom fram. Då visade det sig att domaren var snabbare än arrangören räknat med så det tog inte lång tid innan det var vår tur att gå in i ringen. Lite förberedda var vi men inte helt beredda då vi ropades in ca 20 minuter efter satt vi kommit fram. Men allt gick bra, humöret var på topp för både matte och jag tycker det är kul på utställningar. Nackdelen är att jag inte får hälsa på alla hundar. Deras mattar/hussar har så konstig uppfattning om det där med hundmingel. De själva (mattar och hussar alltså) minglar ju på fester, varför får inte deras hundar mingla då på sian fester ?? Konstigt...

Nåväl väl inne i ringen så fick jag visa upp mig, sedan lyfte matte upp mig på bordet så att domaren kunde kolla in mig bättre. Han var nöjd med det han såg och bad sedan matte springa lite mer med mig så han kunde se mig från sidan också. Jag belönades med ett "excellent" i omdöme och ett 1:a pris.


Kritiken löd så här idag :

Kraftfull vacker hane. Fin längd i kroppen. Maskulint vackert huvud. Vackra uttrycksfulla ögon och öron. Fina fladdermusöron. Starkt saxbett. Väl utfyllt nosparti, fin hals och rygg. Rör sig rastypiskt fram och åter. Bra rörelser från sidan, men en ngt hög svans stör helhetsintrycket. Glad hane med ett trevligt temperament.


Domare : Svante Frisk


När jag kom hem var jag lite irriterad på Wille som absolut skulle stå i vägen för mig när jag ville komma in, så jag morrade till honom, för att han skulle flytta på sig, varpå han morrade tillbaka och i samma sekund sa matte till oss att skärpa oss, i sin typiska "Lägg av" röst. Då kom vi nog samtidigt på både jag och Wille, att det inte var tillåtet att morra åt varandra, varken nu eller senare elller överhuvudtaget.

När den där irriterade känslan svalnat, jo då det går fort över, då både pussade jag och Wille på varandra och lekte en liten stund. Men sedan kände jag mig lite trött och lade mig på min filt och där vilade jag en stund.

Det behövdes, och det är skönt att vara hemma igen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards