Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

En skön promenad !

Av Hector - 16 oktober 2011 15:15

I morse tog husse ut oss på morgonpromenaden. Sedan åt vi frukost och sedan ville husse sova en stund till, och det gjorde inte mig något, jag sover gärna på morgonen. 

Eftersom husse har jobbat hela veckan så lät matte honom nu få en ordentlig sovmorgon idag.

När han gick upp ett antal timmar senare så åt han sin frukost och sedan tog han med oss på en skön promenad.

Den blev låååång och jättskojig !

Vi gick till en skog som vi aldrig har gått i förut och där det fanns en massa spännande och nytt att nosa på och titta på.

Men först gick vi förbi några fina hus och trädgårdar, där rosorna blommade i vissa fortfarande. På en av dem fanns en lite kaxig hund som skällde på mig, men husse sa bara "Nej" och sedan gick vi vidare. En stund tittade jag efter hunden.

Husse måste visst absolut fotografera rosorna, fast jag trodde ju att han fotade den andra hunden jag, inte rosor !



Plötsligt märker jag hur Wille kommer springandes lös och distraherar mig. Jag blev så snopen så jag bara stannade och tittade på husse. Men han behöll mig kopplad en stund till.

Nu var min fulla uppmärksamhet på husse och snart släppte han då loss mig med, och då var vi redan inne i skogen och jag for iväg för att at reda på mer om skogen vi befann oss i.



Men med jämna mellanrum kollade jag in vart husse var och ibland sprang jag tillbaka till honom, och då bjöds jag på godis !





Sedan busade jag och Wille en hel del mellan nossniffninmgarna. Det var jätteskojigt. Vi kom till en brant backe, och på en skylt läste husse "De sju riddarnas träsk". Han såg lite fundersam ut och sedan stod han och tittade ner i den gropen där träsket förmodliogen varit en gång för sådär en 100 år sedan eller så. Han hittade en pinne som han kastade nerför backen, men den hade jag ingen lust att hämta just då, men när Wille drog iväg efter pinnen, då hängde jag på.



Men Wille hann ju först. Då kallade husse på mig och jag hann springa en bit mot honom innan han kastade en pinne till mig med ! Då blev det fart under tassarna, för den skulle inte Wille få ta. Jag hade så bråttom nedför backen så jag hann nästan inte bromsa utan tumlade rakt in i Wille som också tappade balansen.

Vi kom av oss båda två ruskade lite på oss och tittade på husse. Han hade visst hittat flera pinnar, och dem kastade han iväg nu, och då kunde Wille och jag stolt hämta varsin pinne som vi sedan bar mot husse. Jag bar min ända fram till husse, men Wille stannade på halva vägen och väntade på att husse istället skulle komma ner i gropen till oss, vilket han också gjorde rätt snart. Men först kastade husse pinnen till mig några fler gånger. Det var jätteskojigt !

Vi fortsatte in i skogen. På flera ställen hade det ramlat ner träd över stigen. Dem kunde man ha rätt kul med tyckte jag och sprang under en del, och hoppade över andra. Värsta gympapasset ju !









Det var jätteskojigt ! Visserligen blev en del av bilderna suddiga, men så blir det ibland, det är bara att acceptera.

Då och då gjorde vi några avstickare från stigarna rätt  ut i skogen. Där fanns det ju en massa spännande dofter att nosa på. Dessvärre blev en av bilderna väldigt mörk, men jag syns ju i alla fall.





Så här såg det då istället ut när vi kom ut från skogen. Husse gilalr den här bilden med alla färger, och matte med, så det är väl bara att låta den komma med den också.



Efter en lååång skön promenad så var vi då äntligen på väg hemåt, och jag började känna hur trött jag egentligen var i benen. Flera gånger lade jag mig ner för jag ville pusta en stund.



Men inte fick jag vila långa stunder inte, nänä husse "tappade" lite godis här och där framför mig, och vem kan då liga och vila va ?? Inte jag i alla fall.

Så småningom var vi då äntligen hemma och jag gjorde som jag brukar, jag lade mig bredvid vattenburken för att dricka lite vatten. Men den råkade vältas för jag såg nog inte riktigt vart jag lade mig, och då blev jag blöt om magen och matte fick torka golvet - igen ! Sedan valde jag att stå upp och dricka istället. Men när det var klart, då lade jag mig och tänkte mig en lugn och skön kväll. Men tji vad jag bedrog mig.........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards