Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också.

På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla vackra färger och jag, jag njöt av att röra på mig och nosa i alla interssanta spår som dök upp. För en gångs skull hade matte inte glömt kameran, och medan hon fotade alla träden och nyponbuskarna, så lämnade jag lite visitkort här och där.

På vägen hemåt igen så ville matte ha några höstbilder med oss på också, så det blev det.





När vi gått ett tag till, så skulle matte ta en bild framför ett par vackra buskar. Vet ni vad vi hittade där ? En boll !



Den var jättespännande tyckte jag så matte tog med sig den och lät mig och Wille busa med den ett tag medan hon fotade förstås.









Jag har rätt skoj med bollar överhuvudtaget, eller "bolliknande" leksaker. Matte skojade och sa att jag kanske skulle gå en kurs i bollvallning. Wille däremot, han tittade mest på medan jag "dribblade" med bollen. Men efter en stund fick jag fart på honom också, eller matte och jag vill säga, för matte sparkade lite då och då iväg bollen, så att jag skulle hämta den och få lite fart under tassarna. Då hängde Wille med han också en sväng.






 

När matte tyckte det var dags att gå hem, fick vi lämna kvar bollen där vi hittat den, ifall nu den som lämnade den ville leka lite mer med den.

Väl hemma var jag nöjd för nu hade jag fått busa en del idag med.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards