Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Hector - 13 september 2011 22:45

Nu har vi kommit hem från vår kvällskurs husse och jag. Idag tränade vi hundmöten, sitt, stanna kvar, ligg och lite nosarbete. Vi fick också stå på ett bord och finna oss i att bli visiterade av olika personer. Fast dte kunde jag ju redan så det var en baggis.

Till nästa gång ska jag och husse ha arbetat lite med vår vittringspinne som vi fick låna med oss hem. Vi ska också lära oss ett "cirkustrick" som vi ska visa upp till näst nästa gång.

Det var ruskigt blåsigt att vara på kurs ikväll. Vinden for som virvlar över hela fältet där vi tränade.

Husse tyckte jag var lite ofokuserad idag, men egentligen handlade det bara om att jag hellre jagade vinden än lyssnade på husse, för han var inte tillräckligt spännande ikväll. Han får allt jobba på det han till nästa kurskväll.

Men kul är det i alla fall, för jag får hälsa på och busa med nya kompisar.

Här är en bild på en av mina kurskamrater. Husse tog fler bilder på några av de andra, men de blev så suddiga, så matte ville inte lägga upp dem här.



När jag kom hem var jag trött, men idag morrade jag inte till Wille, jag bara gick och lade mig att sova en stund, och matte tog med sig Wille ut på en promenad hon.




 


Nu har vi hunnit busa lite också Wille och jag. Vi fick också varsitt litet tuggben att tugga på en stund. Det var ju inte så dumt det.

Av Hector - 13 september 2011 15:00

Idag tog husse med mig och Wille på en promenad i värsta blåsvädret, det var nästan så jag lyfte när det kom riktiga stormvindar. Jag försökte fälla ner öronen mot halsen och lyckades ju rätt bra ändå. För blåst i öronen är inte kul alls !

Men de hade ju tydligen, enligt matte, varnat på nyheterna för storm och utfärdat en klass 1 varning.

Vi gick in i skogen och där blåste det inte lika mycket alls. Där fick vi springa lösa en stund och leka. Men så värsta mkt lek blev dte inte för jag ville helst springa ikapp med vinden, men det var aningen svårt, men det gick väl att springa lite i alla fall.

Ibland kallade husse in oss, och när vi kom så fick vi godis, sedan fick vi springa lösa en stund till och då busade vi lite.

Men det blev ingen jättelång promenad, och när vi väl kom in igen så var det skönt.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards