Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Hector - 20 september 2011 21:45

Idag var det då dags för kurs igen. Husse kom hem rätt sent, så det blev lite bråttom, men vi hann i alla fall i tid. Jag stod redo och väntade när husse kom hem från jobbet. Matte hade packat ner mina saker och mitt godis och sedna gav husse och jag oss iväg.

Idga fick vi träna på att sitta i en bil, medan andra ekipage gick utanför den och störde, det gick ju galant, jag bråkar inte i bilen, men dte finns ju hundar som gör det, men inga av mina kurskompisar i alla fall.

Sedan gjorde några lite spåröveningar, även jag, och det gick bra det med. Men roligast av allt var när jag skulle ta med husse till rallylydnadsbanan och testa det lite granna. Det var jätteskoj.

Husse hade lite svårt att hänga med i svängarna, men jag hade koll på dem. Matte har ju på skoj testat det här en gång förut. Husse har dessutom äntligen lärt sig att han måste vara jätteintressant för mig, så det var inte så svårt att få honom med sig. Det räckte med att jag visade intresse för ngt annat, endast lite, så piggnade husse till och engagerade sig i mig igen lite mer aktivt.

Undrar om han är lite sotis eller så när jag vill hälsa på de andra hundarna och inte "ser" honom ?

Kul hade vi i alla fall. Sedan fick några av kompisarna visa upp sin "cirkuskonst", men jag hann inte det idag så jag tar det nästa gång.

Hoppas ni haft en skojig dag ni med. Nospuss !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards