Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Hector - 29 december 2010 13:52

Nyss kom vi in från en härlig promenad med matte jag och Wille. Matte fotade en massa både oss och träd och annat "fint".

Jag och Wille hade jätteskoj och busade ordentligt i snön, precis som vi brukar. Här är en liten bildserie som matte tog när jag "simmade" i snön !


   




            




           

  



   




         




        


Plötsligt dyker upp en lös hund en bit bort ! Vi hinner se den samtidigt som matte, och det visar sig vara grannens hund som är ute med husse som skottar snö. Hon är rätt stor och svart och matte tror att hon är en labradorkorsning av ngt slag. Den ser ut som en svart labb, men den har inte samma uttryck och profil som dem.

Vi hann aldrig hä'lsa så mycket för när hennes husse fick se oss så kallade han in henne, först ville hon inte komma, men sedan bestämde hon sig för att göra det. Men vi fick i alla fall hälsa lite på varandra.


  


Sedan fortsatte vi vår promenad och nu bar det av ut i snön, och den var rätt så djup på en del ställen märkte jag. Men kul hade jag.


  


Kanske ska jag börja snöbada jag med, det verkar ju som om Wille får en jättefin päls av det, och han blir inte smutsig. Provade faktiskt idag och sdå dumt var det inte. Lite kallt innan jag vande mig. Men det blir nog en vanesak.


Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards