Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Träningskväll !

Av Hector - 6 september 2011 23:15

Husse och jag åkte på kurskväll ikväll igen. Det var jättespännande och jag var rysligt överpeppad sa husse, men efter en stunds koncentrerad träning så lugnade jag ner mig och husse och jag skötte oss nog riktigt bra, för vi fick beröm många gånger.

Det var en hel massa lydnad på schemat idag, lite hopp och skutt kom med också.

Lite fick jag busa med hundarna också, och ikväll var det en hel massa hundar, för Rallylydnadskursen hade börjat den med, den skulle ju Wille ha gått på med matte, men det blev nu inte så.

Ikväll hade inte husse tagit kameran med sig, men skoj hade vi.

Vi tränade en hel massa hundmötes övningar idag, och i början var det jättesvårt för mig att få husse med mig, men så småningom verkade vi ha samma inställning till hundarna - "Äh, vi går bara förbi dem" - och då gick det bra.

Lite slalomövningar blev det ocklså, och det var jätteskojigt, fast jag fick inte hälsa på alla hundarna, men svårast var att få husse att koncentrera sig på mig och mina leksaker, för ibland liksom var han redan klar med övningen och glömde bort att vara jätterolig. Men efter lite påminnelser från mig, så gick det jättebra att göra den övningen också.

När husse och jag åkte hem, så var jag jättetrött i huvudet och orkade inte med Willes sätt att säga "Jag bestämmer" så jag morrade lite, men gissa om jag fick en skarp tillsägelse då av matte. Kom av mig helt för jag hade inte tänkt på att matte har koll på mig när jag kommer hem, för hon vet visst att jag är lite trött. Wille och matte åkte på en gång när jag och husse kom hem. Då blev det lugnt och skönt. Men sedan blev det rätt långtråkigt för jag hade ingen Wille att busa med eller gosa med, för matte och han dröjde.

När jag gick och lade mig, då hade de fortfarande inte kommit hem. Men eftersom inte husse var orolig, så var det väl inget att oroa sig för, tänkte jag, och lade mig för natten, men jag kunde inte riktigt somna på en gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards