Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Ute på vift !

Av Hector - 10 september 2011 22:15

Idag kom matte hem på morgonkvisten, för hon hade jobbat hela natten. När hon sovit en stund och gick upp, så tog husse med mig, lillhusse och mellanhusse till gammelmor en stund. Hon hade fått en vattenläcka så husse och mellanhusse skulle hjälpa henne att flytta undan tunga möbler så att arbetarna skulle kunna laga vattenläckan och golvet som drabbats.

Jag själv fick busa med Carrie som slutat löpa nu och var full av bus när jag kom. Vi hade jätteskojigt !

Jag passade på att skälla ut några får också som gick och drällde i en hage bredvid gammelmors trädgård.

Husse plockade en massa äpplen med sig och tog hem, för matte ville göra äppelkakor. Gammelmor har många äppelträd och det är goda äpplen, jag har smakat på dem. Det var Carrie som lurade mig till att göra det, för hon åt dem ju, så varför skulle inte jag göra det ?

När vi var klara där så åkte vi vidare och nästa gång vi stannade så var vi hos gammelfarfar och gammelfarmor. Här skulle vi äta middag tyckte de.

Jag fick vara lös i deras trädgård, utan staket och en av gångerna hoppade jag över häcken till grannen deras, men husse ropade mig tillbaka så då kom jag och fick korvbitar för den gesten. Sedan tog jag en vända ut i skogen bakom deras hus där vildsvinen bökat omkring, och gammelfarfar var just då. Där sa gammelfarfar att jag slkulle kissa mycket, för då höll sig vildsvinen borta. Inte för att jag förstod varför det var så viktigt, men visst kunde jag skvätta omkring där, om jag kunde, med glädje naturligtvis. Alla ska veta att jag varit här, ja faktiskt var och varannan kotte, oavsett om det är vildsvin eller hundar och katter. När den saken var klar, då gick vi in och tog för oss av maten, jodå jag med. Gammelfarfar erbjöd mig både skinka och kyckling. Inte dumt alls.

Men sedan var det allt dags att åka hem, för matte väntade på bilen för hon skulle jobba i natt igen.

Har ni haft en bra dag nu allihop hoppas jag !

Nospussar från mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards