Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Långpromenad med husse !

Av Hector - 11 september 2011 16:15

Idag tog husse och vi en lång promenad medan matte sov. Det var jätteskönt. Vi fick vara lösa och busa i skogen både Wille och jag.

Jag hittade några nedfallna träd som jag hoppade över lite fram och tillbaka. Har ni testat det ? Det är jätteskojigt.

Wille han gick runt dem han, men det förstår jag ju eftersom han är lite mer försiktig nu än vad han var för en månad sedan. Men att han mår bra och inte har ont längre, det syns, för han är glad och full i bus nästan jämt. Inte alls så där lite småsur och puttrig som han var innan. Dessutom säger matte att han musklat sig mkt mer nu och därför mår bättre också. På tal om muskler, ni har inte sett mina bakbensmuskler ni inte. Domaren gillade dem ju, och matte tycker det är jättebra att jag fått lite mer muskler nu. Men vad annat skulle det bli när vi går riktiga långpromenader på 1,5 - 2 timmar, minst en gång om dagen, oftast blir det två gånger eller ibland har det t o m varit 3 gånger på en dag.

När vi busat runt i skogen ett tag kallade husse in oss, och jag kom direkt, men Wille han ville inte komma på en gång. Först när det visade sig att husse hade godis med sig, och att husse gick sin väg utan Wille, då kom han minsann i full fart. Då hade jag redan fått en massa godis.

Vi kom till en stor äng på vägen hem, och där stannade husse med oss en stund, för Wille skulle få vila lite, och jag med för den delen. Sen fortsatte vi hemåt. Väl hemma så var vi trötta båda två och det var bara skönt att lägga sig och sova en stund. Det hade varit en tuff dag för mig idag, först utställning, sedan långpromenad ! Jojo men det var kul må ni tro !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards