Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Hector - 9 oktober 2011 20:15

Här hemma brukar matte alltid på kvällarna, när hon inte jobbar, läsa gonattsaga för lillhusse. Lillhusse får också läsa, för det är bra träning, så de liksom turas om.

Idag var husse iväg och vi var hemma med matte och lillhusse när det blev dags för nattsagan. Så matte satte sig i soffan med lillhusse och lillhusse började läsa.

Sedan fortsatte matte läsa, men då tyckte jag nog att jag också ville vara med på ett hörn jag med, så jag tog tag i sagoboken och lillhusse gick och hämtade kameran för han ville fota mig när jag "läste".





Ja ni ser ju lillhusse kan fota han med.

Jag fick inte ta ner boken på golvet där jag kunde läsa den ifred för matte. Hon trodde den kunde bli förstörd. Som om jag skulle bita sönder den........sådana dumheter !

Nåväl matte fortsatte sedan läsa för lillhusse och jag lade mig ner och lyssnade jag med. Matte tycker det är skojigt att läsa och det smittar av sig på lillhusse.

När lillhusse lagt sig så tränade matte lite target med mig istället. Jag skulle då sätta tassen på hennes musmatta, på kommando. Det var också skoj.

Så småningom kom också husse hem och efter att ha sagt gonatt till lillhusse, så tog han med mig och Wille på kvällspromenad.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards