Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Hector - 2 juni 2011 22:30

Nu vet jag varför det var sådant städande och donande idag. Det skulle bli fest, för Aylens matte hade tagit sin högskole examen häromdagen, och nu skulle det firas.

Först kom Goofy med sin husse och matte, Aylen och Nea var visst hemma de.


 

Jag stod sedan och spanade ett bra tag innan resten av gästerna äntligen kom.


 


Så äntligen fick jag syn på några fler jag kände igen, det var Carrie med sin matte och några till.


 


Visst var det så ? Jodå när jag kikat lite närmare så såg jag att jag sett rätt från början. Nu fick jag bråttom till dörren för att möta dem.

Nu ska vi busa, busa, busa !



Väl vid dörren fick jag vänta en stund innan de kom in.

Matte stängde in oss i köket för vi var så jätyteglada över att Carrie kom, så vi hade svårt att hålla oss lugna.

När Carrie väl kommit in genom dörren så kom hon också in i köket, och nu blev det busa av som bara den !


 

       


När alla gästerna kommit så serverades det smörgåstårta och marsipantårta. Jodå vi fick smaka vi med. Sedan "tappade" matte sin smörgåstårta på golvet, och då var det vi som tog reda på den också. Inte så dumt alls. Det serverades en STOR smörgåstårta och den gick åt.

Vi fick ju varsin egen bit när alla gästerna ätit klart vi med.

Lite senare bjöds det även på Marsipantårta, och den smakade vi jyckar lite av den med. Fast den var inte alls lika god som Smörgåstårtan.

Efter all den maten tog vi en promenad, det var jätteskönt.
Lite bus blev det även då. Ja vad skoj vi hade det !
Men nu är vi rejält trötta både Wille och jag, för det har varit en innehållsrik dag idag ! Men nu ska här sovas.

Av Hector - 2 juni 2011 13:45

Japp idag gick jag och Wille en match med golvmoppen. Den var rätt så motsträvig till en början, men snart hade den fått nog och gav upp helt. Nu har den moppat färdigt, och det har vi sett till vi med.

Det hela började med att matte, husse och mellanhusse3 städade och fixade och donade en hel massa. Jag hjälpte till lite med dammtrasan, för jag tyckte nog att matte slarvat lite. Sedan visade jag henne hur man ruskar ur dammet ur trasan ordentligt, för hon hade liksom inte "rätta knycken" tyckte jag.

När matte torkade golvet så såg jag till att hålla mig framme, men då fick jag inte hjälpa till att moppa golvet. Så typiskt matte alltså.

Så småni9ngom var detd ags att städa toletterna också. Då tog jag toaborsten och såg till att hjälpa matte att få rätta specialdesignade greppet om den. Matte klagade lite över att det blev så "ojämnt" i handtaget på den, men det tyckte ju inte jag.

När så äntligen allt städande var över, då kom det roligaste, nu skulle vi avsluta golvmoppens tjänstgöring hos oss, och det blev riktigt skojigt. När matte lämnade över moppen i våra tassar och tänder, tja då gick det rätt fort att få moppen att förstå att den gjort ett bra jobb, men att det nu nvar över.

Visst gjorde vi ett bra jobb Wille och jag, visst ?


 

          


 




Titta gärna på den här filmsnutten också. För vi hade jätteskoj.......


http://www.youtube.com/watch?v=E4jAq_Pdp9s    

Av Hector - 2 juni 2011 11:37

Ja så kan man nog säga, men det är ju bara förmiddag ännu. Matte tog med oss på en skön promenad och sedan var det dags för frukost. Då var både Wille och jag vrålhungriga.

Sedan tog matte sin frukost och en kopp kaffe. Nu ska vi bara ta det lugnt, för jag har hört pratas om att det kommer gäster idag.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards