Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Hector - 13 juni 2011 15:07

Ja för äntligen har det regnat, även om det inte var några stora mängder. Men det känns mkt svalare ändå. Det blåser en skön vind så matte softar lite.

Vi har varit ute på en skön promenad med husse för ett tag sedan och nu bara slappar jag förtillfället. Det kanske är bäst förresten, för en vet ju aldrig.......

Matte har ngt lurt i tankarna idag. Det märks. Hon ser lite full i sjutton ut (kan man säga så ?) så en får väl se vad det blir.

Bus · Funderar · Gott · Skönt
Av Hector - 13 juni 2011 13:15

Idag är det väldigt varmt även fast det har regnat liten skvätt. Det tyckte visst matte också, för hon stoppade in mig och Hector ibilen idag och åkte iväg en sväng.

När vi stannade kände jag inte igen mig ett dugg, jag hade nog aldrig varit här, men desto mer spännande var det tänkte jag hoppade ur bakluckan i en väldans fart. Wille hade bråttom han med.

Vi tog en promenad genom en skog. Sedan tog skogen plötsligt slut, och framför oss låg en härlig badsjö.

Bada tänkte jag och började ivrigt dra med matte ut mott vattnet i kopplet. Matte sa till mig att ta det lugnt, för Wille är inte riktigt lika överförtjust i att bada som jag. Inte heller idag för han gick rätt tveksamt mot vattnet, men följde med. När vi var vid strandkanten då hoppade jag i med ett plums. Wille han backade lite, men sedan doppade han i alla fall tassarna.

Då hade jag redan börjat simma !

Efter en stunds övertalning så tog Wille till sist och bestämde sig för att bada och simma, så han gick i vattnet och simmade lite, men sedan gick han upp på stranden, ruskade på sig lite och sedan började han rulla som tokig i sanden ! Jag badade istället jag. Det var skönt och jag simmade en hel del. Men matte hade koppel på oss, eftersom vi aldrig varit här förut, och sedan vet man ju aldrig tycker hon, om det kommer någon som kanske är hundrädd eller så.

Hmppffff tycker jag, rädd för oss ?

När Vi sedan gick upp på stranden så busade Wille och jag ett tag. När matte var nöjd med badandet så gick vi tillbaka mot bilen. Väl hemma var det inte alls lika varmt som innan vi åkte. Det hade blivit mkt svalare. Jag kände hur trött jag var i benen efter att promenerat, simmat och så promenerat igen. Så jag lade mig att sova en stund. Gissa om det var skönt........

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards