Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Både och....

Av Hector - 1 juni 2011 13:15

Idag blev det liksom både läskigt och spännande på samma gång.

På eftermiddage lyckades vi nämligen få med oss både husse och matte på en promenad, det var skoj och inte så vanligt förekommande.

Men matte var på träningshumör, så idag var det träning på att "gå fint i koppel" hela tiden. Matte var fruktansvärt envis, jag som trodde jag var mer envis än matte. Men inte idag. Till sist gav jag upp och ansträngde mig verkligen att gå fint i kopplet. Svårast var det nog när vi först såg en hund på avstånd, och den vill ju jag fram till, men dess matte vill inte att andra hundar hälsar på hennes hund, det vet vi för matte har frågat vid tidigare tillfällen, så jag fick inte ens gå i närheten av den.

Eftersom matte var skojig så var det ju inte så värst svårt att göra som hon bad mig om, att gå fint i koppel.

Lite senare under promenaden så mötte vi en gammal, gammal hund som vi mött förut. Han har inget emot att hälsa, så länge jag inte blir för busig, då säger han ifrån. Men de fick jag inte hälsa på idag för matte hade andra planer.

Husse och matte fortsatte mot hundhagen och där fick vi rasa av oss, om vi ville. Men idag blev det inte så mkt av den varan för det var mer intressant att nosa omkring där. Lite busade jag ju och jag hittade en stor gren som jag försökte flisa ner, men det var svårt.


 

   


 

Efter en stund så hördes en massa oväsen, folk skrek och härjade, hög musik dånade och en massa tjoande hördes lång väg. Det var ett fasligt liv kan man lugnt säga ! Matte och husse tog då fram kopplet och vi gav oss iväg från hundhagen.

Matte och husse hade ett mål, och det var att gå mot det där oväsendet som hördes ! Jag var aningen tveksam till en början, men sedan så följde vi ju med.

När vi kommit en bit så stannade både matte och husse på en gräsplätt en bit från allt oväsen. Där for det som vanligt förbi en massa bilar, bussar och annat. Varken jag eller Wille brydde oss nämnvärt.

Men så plötsligt kommer det flera lastbilar med en massa folk på och de skriker och härjar och jättehög musik dånar från lastbilarna !

Nu blev jag väldigt fundersam och tittade länge och väl efter dem. De stod ju stilla bredvid oss också, för de hade rött ljus sa matte, och då måste man stå stilla. Jag blev inte rädd, men jag undrade vad det var för ngt.

Medan vi stod där kom flera bilar efter varandra och det tjoades, hojtades och spelades skyhög musik.

Matte och husse hade ställt sig en bit bort på gräsmattan så vi stod kvar där en stund och tittade på alla bilarna.

Det var studenter, sa matte, som just gått klart sin skola och de var säkerligen överlyckliga över att det var slut på skolan och att de nu hade en låååång ledighet framför sig, i alla fall de flesta. De hade sitt sista sommarlov förmodligen sa matte.

Sedan vidtog mer skola eller jobb för dem, och då var det bara semester eller kortare lov som gällde.

Så småningom gick vi hemåt igen, och jag var så trött, så trött och tyckte vägen hem var lång ! Väl hemma lade jag mig platt på mage med nosen i vattenskålen i princip, för jag var trött, törstig och helt slut i benen. Golvet var svalt och skönt och nosen kyldes av med jämna mellanrum i vattenburken. Nu ska jag nog snart ta en tupplur, jag börjar bli sömnig.

 
 
Ludde

Ludde

3 juni 2011 22:36

Konstigt att det ska vara så roligt att tjoa från ett lastbilsflak när man kan kan gå omkring och nosa istället. Tur man inte är student! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards