Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Nerresan

Av Hector - 6 juni 2011 10:03

Den här helgen har varit jobbig, men jag har haft jätteskoj.
Igår kväll när vi kom hem var både matte och jag alldeles för trötta för att ens sitta vid datorn, så jag berättar om helgen och utställningen idag istället.
Jag ställdes ut på söndagen, så vi kan väl börja med lördagen.

Rätt tidigt satte matte mig i bilen och sedan åkte vi till Carrie och hennes matte. De skulle också följa med. Inte för att Carrie skulle ställas ut, utan mer som sällskap till mig och matte. Det är ju en bit att resa till Norrköping.Väl framme hos Carrie var jag jättepigg och Carrie och jag fick busa runt en stund hos henne innan vi åkte vidare.

Det var rätt varmt i bilen, men vi hade ju sk AC så då blev det rätt behagligt ändå, men ute var det varmt.

Nästa gång vi stannde var vid en broöppning. Där stod det 10 -15 segelbåtar i kö för att får segla "igenom" bron, som är rätt låg så en segelbåt kommer inte under den med uppfällda segel. Det tog en stund för alla båtar att passera, så vi fick komma ut en stund och röra på oss, jag och carrie. Det var skönt, och lite spännande också.

När vi åkt drygt halvvägs ner till Norrköping, så stannade vi en stund på ett rastställe så att vi alla fick sträcka på benen och ta en liten paus. Medan vi var där så kom det fler som tog en rastpaus, och en av dessa hade två illrar med sig som sprang lösa, i alla fall ända tills han såg att det fanns två hundar där också, jag och Carrie. Då fick han bråttom att koppla sina illrar. Jag tittade väldigt nyfiket på dem och undrade vad det var för ngt, men hälsa på dem  näe se det fick vi inte göra. Carrie hon stod på span och hade stenkoll på vart de gick. När de var utom synhåll, upplyfta i sin husses famn, då återgick hon till att tugga pinne med mig.

Efter en stund åkte vi vidare. Väl framme där vi skulle sova över så installerade vi oss först i den stuga vi skulle sova, sedan gick vi en sväng i omgivningarna.

När vi kom tillbaka så var det dags för fika för mattarna och lite lätt måltid för oss samt en massa vatten, för det var närmare 30 grader i skuggan. Det byggdes en "provisorisk" rasthage för oss, där jag och Carrie kunde gå lösa så att vi inte behövde stå bundna, för hundar bör inte springa lösa där vi bodde.

Dagen gick så sakteliga mot kväller och då och då tog vi promenader, och nu på kvällen var det skönt ute. Mesta delen av tiden så busade jag och Carrie. Det var ju allra roligast.


 


 

Så småningom åt vi middag och matte kröp till sängs. Jag gjorde henne glatt sällskap och när tröttheten efter en dag, smög sig närmare så somnade jag snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards