Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Hemresan - så trött så trött

Av Hector - 6 juni 2011 10:38

När utställningen var över så begav vi oss till "vår stuga" igen och då fick vi busa en stund till i den provisoriska hagen. Men både jag och Carrie tyckte det var lite väl varmt för det så vi lade oss istället i skuggan och tog våra tuggben som våra mattar inköpt till oss som belöning, och tuggade på dem.
Mattarna de fikade och åt lite lätt lunch. Sedan gav vi oss av hemåt. ACn på för det var varmt men inte alls lika varmt idag som igår. Sedan kom vi till det skojigaste tror jag på hela dagen, vi rastade på samma plats som förut på vägen ner, men den här platsen hade en härlig sjö bredvid sig, och nu kanske ni gissar vad som komma ska ? Just det BAD !

Mattarna tog med mig och Carrie ner till sjön, och Carrie är ingen badkruka precis, så när hon kollat vattentemperaturen så slängde hon sig mer eller mindre i. Jag däremot tog det ngt lugnare, för jag ville känna vart jag kunde sätta i tassarna och vart jag måste simma. Så jag tog några "kontrollvändor" för att checka av sjöbottnen. När jag kollat dem då var det bad och pinnhämtning som gällde för mig och Carrie. Vi hade jätteskoj.


 

   


   


 

Efter en stunds badande så tog mattarna med oss upp på land igen och sedan satte vi oss att fika, eller mattarna fikade och vi fick också lite egna korvbitar och brödbitar. Kanelbulla är rätt gott faktiskt.

När det fikats klart så gick vi ner till sjön igen, fast denna gång på en bättre del av den. Här var det en bättre botten och jag kunde gå en bit ut innan jag behövde börja simma. Det passade mig bättre.


 

   

Carrie gav sig ut och hämtade en stor pinne som hon med lite hjälp av mig släpade upp på land. Sedan hade vi dragkamp om den. Den var ju lite gammal så den gick rätt lätt sönder.


  


 


Men kul hade vi i alla fall. Vi hittade flera pinnar som vi gjorde samma sak med, tog upp på land, hade dragkamp och så gick de sönder.

Efter ett tag så tyckte matte att vi skullke åka vidare, för vi hade ju en bit kvar innan vi var hemma. Så blev det, även om både jag och Carrie motvilligt lämnade det här satället.

Så åkte vi då vidare. Vi åkte återigen över den bro som när vi var på väg till Norrköping öppnade sig för att släppa fram en massa båtar. Men ikväll var den stängd men det stod en del båtar som väntade på att släppas igenom. Men fler var på ingång. Väl hemma hos Carrie så ficxk jag komma ut en stund och sträcka på benen, det var skönt. Men nästan på en gång så ville matte fortsätta hemåt då vi hade en bit ytterligare att resa innan vi så äntligen skulle vara hemma. Jag var så trött så trött så jag sov hela vägen.

Matte stannade till och åt mat på vägen, och hon bjöd mig på en egen hamburgare också, själv föredrog hon kyckling, men jag var trött och orkade knappt äta så jag väntade en bra stund innan jag åt upp den. Men så småningom åt jag den och då märkte jag hur hungrig jag var, så då hade jag inte haft ngt emot att äta en till. men det blev ingen, istället åkte vi hemåt, och när vi närmade oss "hemma" då kände jag igen mig. Matte tog in mig först och det första jag möttes av i dörren var Aylen och Goofy samt Wille. Men jag var så trött så jag hade helsta bara velat vara själv hemma med husse, lillhusse, matte och Wille.

De var jätteglada över att se mig och jag hälsade som artigast, men sedan drog jag mig undan och ville helst vara ifred för att jag var så trött.

Matte tog med mig ut på en rastningsporomenad innan det var dags för middag.

Efter en stund stängde matte dörren till vardags rummet där jag lagt mig tillsammans med Wille, och då var Aylen, Goofy och deras matte samt husse på andra sidan dörren.

Det tyckte jag var så skönt så jag somnade nästan diekt, och Wille och matte höll mig ju sällskap. Matte vid TVn och Wille och jag på golvet på favoritmattan.

Så småningom åkte Goofy, Aylen och deras matte hem, och sedan var det närapå sängdags.

 
 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

7 juni 2011 16:44

Grattis till förstapriset, inte för att jag är det minsta förvånad snygg som du är.....haregott blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 juni 2011 13:02

Tänk att även ni har en stuga med vatten som man kan simma i. Vi gör inte annat än ligger i blöt. Och nu är det bara 1 arbetsdag kvar till vi ska ut igen. Och det ska bli skönt, idag har vi +33 grader. Tur att Lill Matte är hemma för att sola, så att hon kan svalka av oss med vattenslangen. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards