Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Mycket som varit idag !

Av Hector - 16 juni 2011 18:34

Ja för redan i morse gick både husse, matte och lillhusse upp tidigare än vanligt. Det duschades och fixades, för idag var det skolavsluning för vår lillhusse.

Den enda som fortfarande sov, så han snarkade, det var mellanhusse.

Sedan bar det iväg till skolan med kaffe i en termos, för efter skolavslutningen skulle det bli tårta med kaffe eller saft till.

Alla skolbarn hade ett eget framträdande och sjöng en sång tillsammans. Naturligtvis sjöngs även "Den blomstertid nu kommer", "Idas sommarvisa" och "Pippis sommarvisa", det hör liksom till.

Det var en massa barn på avslutningen, och en massa lärare och fritidspedagoger också. Alla är jätteskojiga att hälsa på. Man kan pussas en hel dag om så är, för det finns så många barn som vill bli pussade av oss, även fast vi bara pussas på handen eller så, aldrig i ansiktet, för det får vi inte.

När allt framträdande var klart så bjöds det på tårta och annat gott. En massa fanns det att välja mellan.


 


 


 

Sedan sa lillhusse hej till sina fröknar och kompisar, och alla åkte hemåt igen.

Men matte lämnade bara av lillhusse och husse hemma, för hon åkte vidare till stallet och den lilla hästen jag hälsade på för några veckor sedan. Hon skulle pyssla om den lilla hästen och ordna mat och så till henne. Men när hon kom till stallet var det nästan slut på hö, så matte valde att åka och köpa nytt till den lilla hästen.

Det köpte hon med gammelmors hjälp hos gammelmors egen höleverantör, så först bar det av till gammelmor.

På vägen till gammelmor råkade matte av en händelse få syn på ett rådjur som stod på en åker alldeles nära vägen. Matte var snabb med kameran idag och tog flera foton på rådjuret, innan det bestämde sig för att dra till skogs.


 


 

När matte kom fram till gammelmor så tog matte först en fika med gammelmor, sedan visade gammelmor fem små nya kattungar som fötts på hennes gård för två veckor sedan. De hade precis i dagarna fått ögon och de var jättesöta. Alla fem var svartvita.


 

När allt sådant var klart så åkte matte för att hämta hö på en gård en bit bort. Hon fick med sig flera balar, så det skulle nog räcka ett par veckor tror matte.

Jag ska få äran att hjälpa matte flytta ut balarna till en passande förvaringsplats senare.

När höet var hämtat så fikade matte med gammelmor en gång till, innan det bar av hemåt men med en mellanlandning i stallet först.

Väl hemma sedan så hade matte fått paket. När hon öppnat det så fick jag och Wille leka med förpackningen och ha dragkamp om den. Det var helkul.

Allra roligast är det när plastbubblorna smäller när man biter på dem eller trampar på dem. Vi hade skoj må ni tro, och matte hade kameran redo.


 

Wille ville hela tiden ha samma bit av förpackningen som jag hade, så det blev en del dragande och slitande, och då small bubblorna ännu mer och ännu oftare.


 

Wille gav sig inte han ville absolut ha den bit jag hade, fast det låg flera andra och drällde både här och där.


 

Men kul hade vi och matte hade skojigt åt oss hon med.

Nu har vi nyligen varit ute på en skön promenad med husse, och då sken solen. Vi blev ju lite varma men det gjorde ju inget. Vi fick busa en hel del, och vi fick också vara utan koppel på en av gångstigarna som husse valde att gå på.

Nu ska jag ta och dricka lite vatten, sedan ska jag nog se om jag lyckas få matte att ge mig mitt tuggben som jag fick igår av henne.

 
 
Aamor

Aamor

16 juni 2011 21:49

Ännu en härlig dag! Visst är barn härliga, jag vill alltid hälsa på dom och får jag inte måste jag titta efter dom.
Så gulliga kattungar.
Den saken som den andre har är alltid roligast, så är det bara.

Jag tror också att det är syskonkärlek när man tuggar lite på varandra, jag älskar att tvätta öronen på syrran.

Ciao

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

16 juni 2011 23:28

Va mycket kul bubbelplast ni får då! Jag får väl bita sönder poolen istället och göra en "bubbelpool"! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards