Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Hector - 1 november 2010 15:49

När matte sovit några timmar, så gick hon upp, åt lite mat, och sedan tog hon ner våra koppel, och det vankades promenad förstod vi. Satte genast ner rumpan, för se sitta det måste jag innan jag fick koppel på mig och fick komma ut. Satte jag mig inte, då hängde matte upp kopplet igen och gjorde något annat i stället. Så nu ner med rumpan och på med kopplet och sedan UT ! Det spelar ingen roll hur bråttom jag har ut ! Ner med rumpan och sedan koppel på. Det är både matte, husse och mellanhusse jättenoga med.

Så skönt det var ute. Solen lyste och det var behaglig temperatur. Matte var på riktigt promenadhumör så vi gick en härlig lång runda i solen. Wille och jag busade och vi fick strosa runt lite som vi ville, för matte hon gick mest och njöt av solen. Kameran hade hon med sig, så det blev några bilder också.


     


Matte passade också på att träna mig lite i att gå "Fot", gå "Bakom" och följa henne i oväntade svängar. Helt ok för det var inte svårt att ha koll på vart matte gick nu. Det var bara skojigt.

Väl hemma igen så tog matte en kopp kaffe, gosade med oss en stund och sedan satte hon sig - vid datorn.

Efter en stund gick hon och hämtade varsitt tuggben till mig och Wille. Jag började tugga på mitt genast, men Wille han ville mest ligga vid mattes fötter eller gosa med matte han.

Av Hector - 1 november 2010 07:45

Vid 07 tiden vaknade jag, och kollade om matte kommit hem ännu, men ingen matte där i hennes säng. Vart var hon ???

jag slumrade till, och vaknade när husse var påväg upp från sängen. hade matte kommit nu då ?? Näe ingen matte, men starx därpå hörde jag beknata steg i trappan, men Wille hade hört dem före mig, svansen började vifta och snart viftade hela kroppen, och där, där kom matte äntligen in genom ytterdörren. jag blev jätteglad och for upp med ett stort skutt mot henne, men Wille knuffade ner mig, han ville vara först.

Jag fräste åt honom och han fräste tillbaka. "Lugna er lite", sa matte då och satte sig ner på golvet och gosade med oss båda samtidigt. Men jag hade inte tid att gosa, jag behövde UT, nu !

Så det blev en kort morgonpromenad innan vi fortsatte hälsandet och sedan fick frukost också.

Matte gick till sängen och vi gjorde henne sällskap när vi skickat husse till jobbet. Nu tänkte matte visst sova en stund. Så då gjorde vi det vi med.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards