Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Hector - 16 november 2010 18:15

Idag tog matte med mig och Wille på en spännande promenad. Jag hade aldrig gått där förut, men Wille hade visst gjort det några gånger påstod han i alla fall.

Först trodde jag att vi var på väg till dalgången där vi brukar busa runt ibland, men vi gick förbi den och fortsatte sedan längre bort.

Så småningom kom vi till en ås och där var det en massa uppförsbackar må ni tro. Det var väldans jobbigt för en som jag som inte är van vid en massa backar.

Matte stannade också till ibland och hämtade andan en stund, men vi hade skojigt. Matte släppte oss inte lösa dock, för det fick hundar visst inte vara där. Det fanns en massa spännande dofter överallt både av skogsdjur och av andra hundar som gått här före oss.

Jag ville ju stanna överallt och nosa runt, men det tyckte inte matte var nödvändigt så jag nosade bara lite här och där, sedan gick jag vidare med matte. Wille hade bråttom hela tiden han, men ibland stannade han också för att lukta lite på en intressant fläck.

När vi kom hem var vi både törstiga och hungriga. Vi fick varsin ostmacka och gissa om det smakade bra ? Så bra så jag hade velat ha en till. 

Matte tog en kopp kaffe med ostmacka.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards