Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Hector - 9 november 2010 18:15

Idag tyckte matte det var ruskvädder. Jag med, ända tills jag såg hur knäppt Wille betedde sig. Han rullade som en toking i snön, och en hel massa gånger också. Men det såg rätt kul ut, så jag testade jag med. Gissa om det kändes skönt. En blev som nytvättad.

Matte hon var den som höll i våra koppel och hon stod bara och frös och såg ut som ett frågetecken.

När mellanhusse var ut med oss, då gjorde vi samma sak, men mellanhusse skvätte snö på oss, och vi jagade den. Helkul. Det där att vi egentligen bara skulle rastas, det kunde båda två, alltså både matte och mellanhusse glömma. Vi ville busa också.

När vi kom in efter alla våra promenader så var det rätt skönt att kura ihop med mattes fötter nedanför soffan där hon då satte sig med en skön filt runtomkring sig. Lite frusen var hon nog. Inte konstigt hon hade ju varken vantar, mössa eller ordentliga skor på sig när vi var ute senaste promenaden. Slarvmatte.

Innan hon sedan åt middag så hjälpte jag henne att leta efter hennes kängor i förrådet. Men vi hittade bara en. Får nog fortsätta leta lite senare, för nu ska vi snart äta mat.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards