Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Lördag, men inte som vanligt !

Av Hector - 11 december 2010 15:15

Idag vid lunchtid så tog husse med sig Wille, lillhusse och mellanhusse och åkte iväg. Jag blev jätteledsen för jag undrade ju vart de skulle, och ville följa med jag också. Men det fick jag inte.

Matte såg att jag blev ledsen, så när de hade åkt så tog hon med mig på en skön promenad där vi busade lite och då kände jag att det var nog inte så dumt att få rå om matte på egen hand ändå. Visserligen var det lite kallt, men matte var ordentligt påklädd och jag frös ju inte precis. När vi kom in igen så fick jag lite varm mjölk och en smörgås med ost. Det var inte tokigt alls det.

Sedan satte sig matte en stund vid datorn, innan hon gick ut i köket och började plocka fram en apparat som väsnas rätt bra, och som jag inte riktigt vant mig vid ännu. Sedan tog hon fram saker ur skåpen och satte igång apparaten.

Första tiden satt jag i hallen en bit från oväsendet, men sedan blev det en vana så jag placerade mig nedanför matte för att se vad hon håller på med egentligen.

Matte hade börjat baka en massa kaffebröd, och jag fick diska skålarna som hon lagade iordning smeten i. Vilken tur att jag stannat hemma och kunde hjälpa matte med disken, för det blev ju en del.

När det började bli klart doftade det riktigt spännande i köket och jag höll mig nära matte, för kanske kunde jag få en smakbit ?

Så småningom kom Wille, lillhusse och husse hem, men jag tyckte inte det hade gjort något fall de stannat borta lite till, så matte och jag hade hunnit klart allt vi höll på med. Nu måste jag ju dela diskandet med Wille, det var inte lika skojigt.

Men Wille och jag busade ju en del också, och det gillade jag ju.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards