Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Hector - 5 januari 2011 14:10

Idag tog matte med oss på en härlig promenad och vi fick busa i snön så mycket vi orkade.  


    


Det var bara någon minusgrad ute och alldeles lagom. Matte kastade snöbollar och skickade snöregn på oss. Jag försökte fånga snön i luften, men det var inte det lättaste. Vi kollade en del utkikspunkter också. Där ser man riktigt långt om det är bra väder. Vår favoritplats är att kolla "vår dalgång" om där finns något spännande att rusa nedför snöslänten för att busa med. Men idag var det lugnt.

Jag hade gärna velat gå ner till dalgången och busa i snön, men det blev inte så idag. Så vi busade vidare utmed större delen av vägen hem. Ibland sa matte till oss, så då lugnade vi oss - för tillfället.


  


Vi var inte riktigt klara med busandet när matte tyckte vi skulle börja bege oss av hemåt. Därför fortsatte vi busa även utmed gångvägen, på gården och nästan i trappuppgången, fast då sa matte till oss att lugna ner oss.


   



      



     


När vi kom hem bjöd matte på en tuggpinne och sedan blev det godisletande. Det var svårt att ställa om sig från bus till koncentration, och i början flamsade jag nog mest omkring och letade. Men efter att ha märkt att Wille hittat massor av godis, så fick jag skärpa till mig och börja leta jag med, koncentrerat. Annars skulle jag nog ha blivit utan godis.


Lite filmsnuttar från promenaden :


http://www.youtube.com/watch?v=K9wB7IBtAlI


http://www.youtube.com/watch?v=_VCV2e9CDgI



Till sist en 2 min filmsnutt från busandet !


http://www.youtube.com/watch?v=NoG67dl311g



Bus

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards