Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Hector - 23 juli 2011 19:30

Nu har matte och jag kommit hem från utställningen. Idag fick jag "bara" ett "Very good" omdöme, och ett andra pris.


Dagens Kritik löd så här :

Maskulin hane, bra benstomme. Fina ögon och öron. Knappa vinklar fram och bak. Utmärkt päls. Bär sin svans glatt men rör sig med lite väl korta steg idag. En lovande hane som behöver växa på sig lite mer.


Domare : Ewa Nielsen


Domaren tyckte jag behövde bli lite mer "biffig" och röra mig lite bättre i "traven". Men matte var nöjd ändå hon.

Hon lade skulden mest på sig själv för hon hade kunnat fokusera mer på att får mig att röra mig bättre sa hon. Men hon tänkte nog mer på Aylen och hennes valpning än på utställningen. Mig spelade det ingen roll, för jag är ju på utställning för att träffa kompisarna som också kuskar runt som vi på olika utställningar. Idag träffade jag 3 stycken Cardigans som jag träffat förr påutställningarna, och vi busade en hel del. Det var skojigt. Sedan träffade jag en Bernen Sennen som också varit på samma utställning som jag en gång. Ja och så hade jag ju Carrie förstås. Hon var med som kompis bara, hon skulle inte ställas ut idag.

Väl hemma var jag rätt trött, som vanligt, och lite purken blir jag då på Wille som är så extremt överlycklig över att ha mig hemma igen. Jag orkar bara inte med det ibland och då surnar jag till en stund. Men sedan kan jag ju inte motstå Willes businviter efter ett tag, så det slutar oftast med att vi busar en stund i alla fall.

idag var inget undantag. så när kvällen kom så busade vi i alla fall.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards