Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Hector - 28 juli 2011 22:29

Ja det är nog som Wille säger i sin blogg, det är ett riktigt heldags work-out pass som vi gjort idag.

Vi har promenerat, busat, badat, simmat och promenerat och promenerat idag. Ikväll tog matte med oss på en riktigt lång, lång promenad. Jag har inte gått så långt och i så mysig omgivning på mkt mkt  länge.

Matte hade hittat en jättehärlig skogsväg inte alls långt från vår stuga, och den går riktigt riktigt långt, och då gick inte vi hela den långa grusvägen som vi kom upp på, bara en del av den. Det var härliga svamp- och bärmarker där sa matte, och gick man tillräckligt långt så kom man till en stor vild å som heter Emån ! Men det gjorde inte vi, inte idag i alla fall. Men den rundan vi gick, räckte mer än väl till för vår del. Wille han var helt slut, och jag var nog det jag med, i alla fall fruktansvärt trött i benen. Väl hemma var vi alla väldigt törstiga och varma och man blev nästan våt i pälsen, som om vi badat nyss fast vi inte gjort det.

men det var skönt att promenera så mkt faktiskt, en blev liksom piggelin av det.

Nu har vi nyss varit ute med husse på en avsevärt kortare promenad, snart ska vi nog sova.

Av Hector - 28 juli 2011 16:30

Nu har vi nyss kommit in från en promenad till det stora fältet här bakom stugan. Husse släppte oss lösa och vi busade och for omkring som tokiga. Det var jätteskojigt. när vi var på väg tillbaka till stugan då möter vi husse och lillhusse som kommer gåendes med kameran i högsta beredskap. Matte hade dessutom godis med till oss. Bussiga hon. Vi går tillbaka ner till fältet och matte knäpper en del kort på oss och lillhusse, som lekte kull med oss. Men mest nosade vi omkring eftersom vi inte orkade springa så mkt mer just nu. Så småningom gick vi tillbaka till stugan tillsammans. Tänk va, så här kan vissa av mina bloggkompisar göra varje dag, medan vi mest får promenera omkring där det är rätt mkt hundar och asfalt.

Bäst att då passa på att leka och busa när vi kan tyckte vi allihopa.

Av Hector - 28 juli 2011 13:45

Idag på eftermiddagen var det rätt hyfsat väder här och lillhusse ville bada. Så blev det så vi åkte till en närbelägen badstrand och den var jättefin. Vi var helt ensamma där för det var liksom lite småregn i luften, men väldigt varmt. Lillhusse hade bråttom i, men det tog en stund innan han doppade sig. Men sedan ville han knappt komma upp från vattnet. Matte tog med mig till vattnet också, och jag tyckte det var lite kallt så jag tvekade en stund, men sedan så hoppade även jag i och jag simmade ut till lillhusse, som höll i mitt koppel och vi simmade en stund.

Efter ett tag släppte han det till matte som då även hämtade Wille och så tog hon både mig och Wille med sig ut i vattnet. Det var kallt men uppfriskande.

När vi badat klart så satte vi oss alla i bilen och åkte en bit till. Då kom vi till en hembygdsgård där det serverades våfflor med sylt och grädde. Matte, lillhusse och husse tog en fika och varsin våffla där. Vi fick vänta i bilen den stunden, för hundar fick inte följa med in i hembygdsgården. Matte kom snart tillbaka ut till oss och med sig hade hon våffla till oss också. Det var jättegott. Sedan åkte vi tillbaka till stugan och var där en stund.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards