Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Hector - 6 oktober 2010 13:15

Jo idag tog matte med mig och Wille på promenad till en dalgång där jag aldrig varit förut. Det var jättespännannde, och en massa intressanta dofter och annat fanns det där också.

Efter ens tund släppte matte lös Wille så han fick springa ! Gissa om han såg glad ut. Han blev som ja jag vet inte vad, han blev nästan sjövild ! Absolut ingen koll på annat än att springa, busa och jaga allt vad det nu var.

Själv fick jag hållas kopplad vilket inte var jätteroligt, men det gick ju bra det med, för Wille höll sig nära oss och busade med mig en hel del. Matte kvicknade till lite och busade hon med ! Efter ett tag blev Wille trött och matte kopplade honom. Vi fortsatte vår promenad och nu busade jag och Wille på lika villkor, vi hade koppel båda två. Matte vek av uppför en jättebrant uppförsbacke och när vi kom upp på krönet var vi tvungna att stanna och hämat andan alla tre. Sedan fortsatte vi hemåt. Väl hemma var jag jättetörstig, och dte var Wille med. Så istället för våra "vanliga" varrenskålar, så ställde matte ner en enda stor vattenskål till oss. Mycket bättre.

Vi hade blivit rätt trötta och lade oss att slappa en stund. Det var skönt

Av Hector - 6 oktober 2010 11:50

Jo då det är väl en av de där lugna, lite sega dagarna idag misstänker jag. Det blev en lite blåsig promenad idag, för det är en höstdag med solsken, men väldigt blåsigt. Jag passar på att jaga löven som blåser in på balkongen. Det är rätt skojigt, fast Wille tycker inte det. Däremellan kommer det ekollon flygande från trädet utanför nu när det blåser sådant. Bäst att ducka då ! Råkade få ett i huvudet för ett tag sedan, och det var inte skojigt tyckte jag.

Wille och jag en stund istället, det var roligare.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards