Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Hector - 20 oktober 2010 14:56

Jodå, visst tog matte med oss på en långpromenad idag !

Det är fortfarande grått väder ute, men ibland spelar ju inte det någon roll, bara man har skojigt, och det hade vi idag det vill jag lova.


  


Först trodde jag att dte skulle bli en sådan där "vanlig" vardagspromenad, men rätt snart såg jag att matte styrde stegen åt ett helt annat håll, lång promenadens. Då blev både Wille och jag glada.

Jodå vi brukar gå här några gånger i veckan men det är alltid en massa spännande saker en råkar på.

Först gick vi på en smal stig, och matte kunde inte bara låta bli att träna samtidigt. Så ibland sa hon framåt, då hade vi tillåtelse att gå framför henne. Ibland sa hon fot, då skulle vi gå bredvid henne, men bara där stigens bredd var lagom för oss alla tre, så det blev bara vid ett par tillfällen. Sedan så sa hon bakom, och då skulle gå bakom henne. Det var svårast, för jag vill gärna vara först, men se det fick jag inte. När vi fick gå framför matte, då skulle Wille gå först, det hade matte redan bestämt. Så det var bara att falla in i ledet det.

När vi sedan kom ner på öppen mark, då fick vi busa så mycket vi bara orkade. matte släppte oss båda, fast till en början med kopplet på. Vi hade jätteskoj. Wille och jag hittade ett plaströr att busa med.


    



     


Wille påstod att det var hans så han fräste ifrån några gånger till mig när jag ville leka med det. Men att han skulle ha gömt det förra hösten, så han kunde hitta det igen nästa gång han kom förbi, det tror ju inte jag ett skvatt på. Men vi lekte med det en stund innan nya saker fångade vårt intresse.

Så småningom kallade matte in oss båda och jag kom ju som ett skott, men Wille han var lite "nja vet inte om jag verkligen ska....", men när matte då vände honom ryggen och gick åt ett helt annat håll, då ni, då fick han bråttom till oss minsann.

Jag hade ju fått både godis och beröm när jag kom, men nu fick även Wille det, och jag, jag fick en bonusgodis. Sedan fortsatte vi vår promenad. Vi gick upp bland en massa stenar och där stannade vi en stund och matte fotade lite, innan  vi gick vidare. Naturligtvis måste det bli några höstbilder också. Fast jag var inte ett dugg intresserad av att posera, för jag hade hittat något väldigt intressant på marken i lövhögen matte valt ut.


        



     


Så småningom var vi hemma igen. Då var både jag, Wille och matte med blöt om tassar och fötter, men vad gjorde det. Vi hade haft jätteskoj.


  


Av Hector - 20 oktober 2010 12:54

Ja så ser vädret ut här idag. Matte, jag och Wille har varit ute på en kortare rastningspromenad, men jag hoppas det blir en längre lite senare idag nu på eftermiddagen.

Matte är ledig idag, och då brukar det bli så.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards