Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Hector - 25 oktober 2010 21:45

Idag firar Wille, jag, lillhusse, mellanhusse och matte att Wille bott här i ett helt år ! Det låter länge, fast Wille säger att det är inte så länge jämfört med en del andra hundar som redan bott hos sina hussar/mattar längre.

När matte sedan började räkna, så kom hon fram till att jag har bott här i bara 5 månader. Fast jag förstår inte att det inte är länge, jag tycker att det känns som jag bott här hela mitt liv, och egentligen så har jag ju det, nästan i alla fall.

Men tänk vad skoj vi har tillsammans Wille och jag. En massa busande !

Nåväl vi firade i alla fall ordentligt idag och jag och Wille bjöds på både chinamat, som jag aldrig smakat förut, och så en skinkmacka nu ikväll innan vi ska sova. Inte alls dumt det inte. Men nu är det nog sovdags. Natti Natti !

Av Hector - 25 oktober 2010 12:30

Javisst låter det konstigt, men så var det faktiskt.

Idag tog nämligen matte med oss på en skön höstpromenad för vädret var jättefint. Det blev en rätt lång promenad och skönt ute var det.

Vi kom så småningom till en av ängarna där vi gillar att busa, men idag höll matte i kopplena, för det var en massa skolbarn där också. Men vi busade en stund och matte fotade.


    


       



     


Plötsligt tappar matte kopplena och jag märkte inte att jag var lös, inte Wille heller förrän matte kallade in oss. Då fattade vi att vi var lösa. Wille kom och jag följde efter men mitt i ett språng så stannade jag, helt totalt överraskad av vad som hände nu. För när Wille förstod att matte tänkte fånga in honom, då vek han av åt sidan var på väg ut mot en väg bredvid.

Då kastar matte sig handlöst åt sidan som värsta målvakt !!!! Kameran flyger upp i luften men eftersom den sitter runt mattes hals så landar den rätt snabbt på mattes mage. Strax innan kameran landar så har matte fått tag i Willes koppel så Willes framfart tar tvärt stopp ! Han stannar lika överraskad han, för han hade nog inte räknat med att matte skulle slänga sig efter honom, och han hade nog heller inte räknat med att hon skulle lyckas fånga honom !!! Men det gjorde hon.

Vilken sjutusan till målvakt matte måste ha varit ! Det var ungefär som om hon var målvakten och vi var bollarna som kom farande !! Sicken otur att ingen hade fotat henne för tänk vilken bild det skulle ha blivit !!!

Medan matte reste sig så gick jag fram till henne för att pussa henne lite, för hon kunde ju ha gjort sig illa, men det var ingen fara. Hon bara kramnade om oss båda två, sedan gick vi vidare.

På vägen hem ville matte ha lite poseringsbilder också, så hon bestämde en plats där vi sklulle sitta ner så hon kunde fota oss. Men jag hade ingen lust att sitta stilla, jag ville leka med Wille och matte istället. Men när matte skärpte tonen då lyssnade jag och sedan satte jag mig, för matte hade låtit väldigt bestämd !


  


Så småningom begav vi oss av hemåt och väl hemma var både jag och Wille jättetrötta, och lade oss att sova en stund.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards