Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Hector - 22 oktober 2010 22:15

När det var dags att åka och hämta hem matte från jobbet, då fick både Wille, jag och lillhusse följa med husse. Det kändes bra för då var ingen kvar ensam hemma.

Matte blev jätteglad över att se oss. Väl hemma igen så följde husse med oss på kvällspromenad. Då blev dte ännu mer busa av i snön, och Wille till och med rullade i snön ! Hua vad kallt dte måste var tyckte jag, men inte var Wille av samma åsikt inte. Näe då, han gör tydligen alltid snörullningar när snön kommer.


   


  

Av Hector - 22 oktober 2010 16:45

Ja den kom idag. När husse tog ut oss i morse så förväntade jag mig inte att det skulle vara vitt på marken och jättekallt om tassarna, men det var det.

Visst jag är född mitt i vintern, men då var jag ju nyfödd och hade knappast stött på något som snö, ja allt det här vita alltså då. I mars i år satte jag för första gången mina tassar i snön, men då tillsammans med mamma och syskonen.

Nu är dte vitt igen. Men provsmaka de gjorde jag ju och det var riktigt kallt och gott att äta snön.

Så när matte tog med oss ut senare under dagen, då var det första jag gjorde att äta snön. Ja nästan en tugga i varje steg.

Plötsligt får Wille värsta rycket och börjar fara omkring som jag vet inte vad. Jag hängde ju på när första överraskningen lagt sig förstås. Sedan busade vi som små tokingar i snön. Matte hann knappt med, med kameran.


    



       



  

  




Att Wille stortrivdes i snön, tja du det var det ingen tvekan om alls. Jag var väl lite mer försiktig om man säger så. Men matte hade jätteskoj åt vår framfart i snön. När matte sedan på vägen hem skulle ta några posé bilder, nja då var det lite svårt att sitta stilla, framförallt för Wille som bara ville fortsätta fara omkring i snön. Matte fick säga till honom att sitta kvar några gånger innan han gjorde det.


  


Resten av vägen hem blev det ännu mer bus, och matte stänkte snö på oss. Det gillade vi båda två, ja alltså Wille och jag. Vi försökte jaga snöstänken som kom farandes.

Matte lämnade Wille hemma och tog med mig ut på en egen promenad. Vi gick ner i dalgången och fotade lite där.


  


Sedan var det min tur att vänta hemma medan matte gick iväg till dalgången med Wille istället.

När alla var samlade hemma igen så bjöd matte oss på varsin ostmacka. Det var gott. Sedan gömde hon godis som vi fick leta reda på en stund.

När all den här hjärngympan var över, då var båda jag och Wille så trötta så vi somnade rätt snabbt.

När matte gick till jobbet så öppnade vi bara halvt om halvt ögonen, innan vi sov vidare. Efter en stund kommer mellanhusse hem från sitt jobb, och då blev det en ny promenad och lite gos och kel.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards