Hectors egen Blogg

Alla inlägg under december 2010

Av Hector - 24 december 2010 18:30

Ja idag har då Julafton kommit, och nu vet jag vad det är. Det här var min första julafton och den var jättespännande och väldigt händelserik.

Först så hämtades vi av gammelfar, och fick åka i hans fina bil. Bara det känns väldigt speciellt, för han vill inte ha hundar där annars. Men idag var vi priviligierade och fick åka i bilen.

När vi kom fram så tog husse med oss på en avrastningspeomenad en sväng. Då fick vi busa i snön, så vi var lugna sedan, trodde husse ja !

När vi kom in så var allt så spännande och jag for runt och kollade precis allting, alla dörrar och rum som jag kom in i. Allt var så jättespännande, ja utöver att bara vara här, för bara det är spännande.

Jag sprang runt överallt, och vid ett tillfälle snubblade nästan gammelmor på mig, men då sa matte till mig och krävde att jag skulle lugna ner mig lite, men det var så svårt, fast jag försökte i alla fall.

Medan människorna satt och drack glögg och åt pepparkakk i källaren, så kollade jag och Wille julbordet, som var dukat med en massa spännande saker, och allt doftade så gott.


    



  

  




Jag hade gärna velat ställa mig på bakbenen och "bara smaka lite", men det verkade som om Wille såg vad jag tänkte, för han brottade ner mig direkt innan jag hann göra verklighet av tanken.

Då kom matte upp från källaren och då mötte jag henne och såg såååå oskyldig ut, ja jag hade ju inte gjort något. "Vad duktiga ni är som inte rör något" sa hon och vi viftade glatt på svansen.

Så småningom gick hon tillbaka ner i källaren, och vi följde med.

Ett tag blev jag så uttråkad så jag började jaga svansen, och tror ni inte att den rackaren smet undan då. Jo minsann hela tiden. Jag försökte ta den med överraskning genom kullerbytta och så, men inte då, svansen den smet undan den. Så satt den där och viftade retsamt för att jag inte fått tag i den.


   



     


Efter en stund kom alla upp och de satte sig till bords. Jag parkerade mig vid gammelmor, för där brukar en och annan gobit slinka ner från tallriken.

Mycket riktigt, efter ett tags väntan så kom det skinka, lite sylta och leverpastej.

Lite senare ramlade det ner även lite potatis och brödbitar.

Lite revbensspjäll han jag också få innan matte började se misstänksam ut. Då blev det inga gobitar på en bra stund. Men så när matte gick för att fylla på sin tallrik, då ramlade det ner både en och två köttbullar också. Mumsigt värre.

Nöjd lade jag mig vid gammalmors fötter en stund.

När alla ätit så kallades vi ut i köket, och där bjöds vi på lite olika julmatsrester. Det var jättegott.

Så småningom var det dags för julklappsutdelning. Vi fick inga julklappar här, men det gjorde inget. Vi hade ju fått julklappar hemma och sedan julmat här.

När vi satt bredvid matte och husse som fikade så ringde det på dörren, och vår skjuts kommer in för att hämta oss och våra människor, för nu ska vi åka vidare.

Av Hector - 24 december 2010 13:30

När vi kollade mailen så hittade vi ett fint Julkort. Det var från Tessan, Assar, Acke och Primo !

Vad glad jag blev !! Mitt första och alldeles egna Julkort. Tack så jättemycket Acke, Primo, Assar och Tessan !!!

NOSPUSSAR i massor till er.


  

Av Hector - 24 december 2010 13:04

Tänkte bara passa på att önska er God jul så här på Julaftion, innan vi firar vidare ! För en massa firande blir det visst har jag förstått ??!!


Julaftonsfrukost var jättegod med ost, skinka och ägg extra på julaftonsmorgonen.  


   



Vi klädde granen igår......


  

   


     



och jag blev pyntad jag med i förrgår.


        

Av Hector - 21 december 2010 19:30

Ja så var det idag. Vi har busat lite jag och Wille, men inte så mycket. Husse och vi har varit ut på promenader, men de blev inte så jättelånga för det är kallt här, ja matte säger att det är -15 grader nu, och kallare ska det bli.

Vi var till en hundhage för att busa tyckte husse, men ingen av oss hade någon större lust, i alla fall inte förrän husse började kasta snö till oss som vi kunde fånga. Då blev det lite skojigare.

Lillhusse har jullov nu, husse är hemma och matte jobbar.

Ha det gott allihopa nu.

Av Hector - 21 december 2010 07:30

Så är det dags för en ny dag, och även den med kallt väder om jag ska tro vad husse sa igår kväll.

Snart kommer nog matte hem, hon brukar göra det den här tiden.

Av Hector - 20 december 2010 15:18

Ja inte är dte konstigt att matte inte hunnit hjälpa oss med bloggen dne här helgen, för hon har haft fullt upp.

Först blev ju lillhusse sjuk i torsdags, han var sjuk hela fredagen också. Sent på fredagkväll hade han piggnat till och kunde börja äta lite lättare mat. I lördags kom Nea för hennes matte skulle på utställning på söndagen och Nea skulle inte ställas ut då, så hon fick vara med oss, och dte var skojigt. Hon sov över till söndagen. På söndagen fick husse åka in till sjukhuset för han hade fått något virus som gjorde att han blev delvis förlamad i vänsteransiktshalva. 

Jätteläskigt ! Husse fick göra en masa kontroller på akuten och sedan fick han mediciner med hem av människodoktorn och dessutom ett recept som han skulle hämta ut omgående.

Nea stannde hos oss nästan hela söndagen och vi hade jätteskojigt. Vi busade både inomhus och ute i snön. Matte tog med oss alla tre på promenad samtidigt, och några grannar stannade och undrade om vi hade skaffat en ny hund.

Men när de fick höra att vi bara var "hundvakt" så sa de att vi borde skaffa en sådan hund också, för hon var så söt och gosig tyckte de. En av grannarna sa att vi kunde behöva ha lite tjejsällskap här, matte är ju ensam tjej i vår familj. Men matte tyckte det räckte med oss två hon.

Väl inne igen hade Nea och jag lite dragkamp, Wille var mest ute efter att flörta med Nea han.

Av Hector - 17 december 2010 17:00

Han mådde illa i natt vid 04 tiden och sedan har det fortsatt hela dagen.

Matte har knappt tid att gosa med oss, så det fick mellanhusse göra istället.

Titt som tätt ger matte lillhusse dryck, men det bara kommer upp igen. Stackars stackars våran lilla husse. Han är hungrig och törstig, men har inte förrän nu fått behålla något en längre tid. Han har sovit en stund nu, och var väl lite piggare då.

Matte har gett honom varmt te med lite socker i för ett tag sedan, och så länge han får behålla det så är vi glada.

Hoppas han blir frisk snart igen så han kan busa med oss.

Bus

Av Hector - 16 december 2010 21:30

Matte var och åt julbord med sina arbetskamrater idag, så då passade husse på att busa med oss och vi tog en promenad till vår favoritäng där Wille och jag sprang lösa och busade en hel massa. Mellanhusse var hemma med lillhusse som sov nu.

Både matte och husse gick i säng tidigt idag, tydligen var de jättetrötta båda två, men det är klart det är ju inte så konstigt så som matte hållt på att jobbat under veckan, ja både på jobbet och här hemma. Det ska bakas, det ska pyntas och det ska fixas.

Själv tyckte jag också att det var skönt att sova lite tidigare än vanligt.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards