Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Matte har piggnat till !

Av Hector - 23 januari 2011 21:45

Ja äntligen har matte piggnat till och kommit upp ur sängen.

Inte nog med att hon haft ont i armen, för en vecka sedan, snart, så blev hon sjuk och fick hög feber. Den höll i sig i 5 dagar, och först idag, den 6:e dagen, är matte pigg nog att sitta uppe längre och blogga en stund med oss. Det är så skönt !

Dessutom blev jag jätteglad idag, när matte för första gången på två veckor, tog med mig och Wille ut på en promenad. Visst den blev jättekort, men ändå, det känns skänt att matte piggnat till och tog en promenad med oss. Det har i alla fall jag saknat jättemycket. Nätterna har jag tillbringat hos matte och pussat på henne eller bara låtit henne veta att jag är där.

Men nu ska jag och Wille försöka bygga upp mattes ork och kondition lite till. 

Jag började ikväll med att leka lite med henne. Jag hämtade en leksak, tog den till matte som satt i soffan framför TVn. Men när hon skulle böja sig ner för att ta den så flyttade jag mig precis utom räckhåll för henne. Först ignorerade hon mig och reste inte på sig, men sedan så kunde hon inte motstå frestelsen att busa en stund, så hon reste sig, jag lät henne få ta leksaken som hon slängde iväg en bit åt mig. Sedan tog jag den till henne, och så höll vi på några gånger. Men efter sådär en fyra gånger blev matte trött och då satte jag mig framför henne och lät henne gosa med mig istället. Hon kliade mig sådär gosigt på magen och det var jättemysiogt. ÄNTLIGEN !

Nu ska vi snart sussa för klockan är mycket.

 
 
Ludde

Ludde

24 januari 2011 09:46

Kul att matten är på banan igen! Nu behöver hon mycket gos och bus! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards