Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Ledig tid !

Av Hector - 16 juli 2011 14:15

Ja dte har jag märkt att matte och husse har massor just nu. De är lediga båda två och det märks att det är semestertider.

Husse opch matte tar långa skön promenader med mig och Wille, och ibland är han lös och jag kopplad, ibland är jag utan koppel och Wille kopplad. fats det är oftast så att Wille är okopplad. Undrar vad dte beror på ? Kan det vara så att här en dag för ett atg sedan när jag var lös så lyssnade jag inte riktigt som jag kanske borde när matte ropade på mig ? Men jag hade ju hittat en spännande katt att hälsa på, skulle jag inte få göra det kanske ?

Nåväl jag får väl bättra mig  då, kanske vore det enklare om matte hade köttbullar med sig när hon tog en promenad t ex ? Hon kan ju försöka i alla fall.

Igår var vi ute på en promenad i regnet och då fick Wille vara lös och jag i koppel. Det gillade jag inte alls och försökte på flera sätt att få vara lös. Men det funkade inte med matte. Snarare tvärtom, hon sa till mig flera gånger att skärpa till mig. Sedan gjorde jag det och matte testade att stanna och se om jag stannde, gå, stanna gå och sedan vända. Jag följde henne bra.

DÅ fick jag gå lös en stund, om än med kopplet kvar. Lite knöligt, men det gick bra ändå. När matte sedan kallade in mig så lovar jag, jag kom som ett skott !

Matte blev jätteglad och jag fick en massa beröm och lite leversnittar också. Sedan fortsatte vi hemåt och jag var jättetörstig kom jag på då och drack upp en hel skål med vatten i nästan ett svep.

Bus · Gott · Promenad · Skönt
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards