Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Mer Äventyr !

Av Hector - 26 juli 2011 13:15

Så var det åter dags att sätta sig i bilen och åka. Men det betydde ju alltid ngt skoj så inte var det mig emot inte.

Iväg bar det och plötsligt så började Wille kolla ut genom fönstret och sedan började han gnälla. När jag undrade varför och skulle se efter, då såg jag att vi var på en väg över vattnet, en lång, lång, lång väg. Ett svagt minne av att jag rest här förut gjorde sig påmint, men inte kom jag på vad det var.

Jag kollade ut och tyckte det såg rätt skönt ut i vattnet, sedan lade jag mig ner en stund igen.

Så småningom stannade vi och då hade vi rest rätt länge. Nu var det dags att sträcka lite på benen tyckte matte. så vi passade på att göra det. Efter en kort stund åkte vi vidare, och utanför for skog och hagar förbi. Det blev lite enformigt så jag lade mig ner en stund igen.

Nästa gång vi stannade gick matte ensam ut ur bilen. Nu var vi tydligen i ngt som heter Löttorp, och matte ville hämta ut lite pengar. Vi var kvar i bilen och väntade, men när det dröjde så fick vi komma ut en liten stund för det blev varmt i bilen. När matte äntligen kom så åkte vi vidare. Det gick inte så jättefort för det var en del bilar på vägen som inte körde alltför fort.

Vi åkte ett tag till innan vi stannde nästa gång, och då fick vi komma ut.

Nu var vi i Byrum som ligger alldeles bredvid havet och här hade många hundar varit före mig, så den första sträckan var jag upptagen av att kolla av dessa visitkort. Jag drog en hel del i kopplet, och matte som höll i mig, blev rejält trött på det och sa till mig på skarpen i ett mkt skarpt tonfall. Självklart lyssnade jag, men efter en stund glömde jag av mig och drog i kopplet igen. Matte sa åter tillmig, och jag skärpte mig ngt längre, men alla dofterna och nya sakerna var så spännande så jag hade inte tålamod att ta det lugnt. Men matte envisades och jag glömde bort, men matte vann ju för till sist tröttnade jag på att gå tillbaka på samma väg som vi just gått. För det var det matte gjorde. När jag drog i kopplet vände hon om och gick tillbaka mot bilen medan de andra gick vidare. Som ni säkert förstår tröttnar man snart på det. Så jag lugnade ner mig lite, fast det var fruktansvärt svårt, och så snart jag hörde att matte saktade ner stegen så gjorde jag det jag med. På det viset kom vi ju fram till de andra mkt fortare. Väl ute vid vattnet så ville jag fort i för det var så spännande med alla vågorna som kom rullandes in mot stranden, och jag ville fånga varenda en av dem.


 


Havet, som matte kallade det här stora vattnet, hade en del rätt stora vågor, så stora att några nästan svepte över mig ibland.

Vi gick upp på några av Raukarna också och det tyckte lillhusse var jättespännande.



Vi promenerande en lång stund utmed Raukarna och det var jätteskoj att klättra upp på stenarna, för de var som trappsteg på dem så jag fick ett jättebra grepp på dem. Det gick att ta sig både upp på dem och ner i hög fart.


 


Efter en bra stunds promenerande så tyckte husse att vi var klara och ville åka vidare. Men matte och lillhusse var inte alls klara, så han fick vänta en stund till innan vi gick till bilen. För det skulle fotas och promeneras lite mera !

 


Sedan När matte och lillhusse äntligen var klara och tyckte de sett tillräckligt många Raukar, då reste vi vidare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards