Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Kompisar !!!!!!

Av Hector - 27 juli 2011 18:30

När vi åkte vidare efteråt så åkte vi en bra stund och stannade på en del ställen utmed ngt som heter Alvaret. Här skulle det fotas naturligtvis och det tog ett tag innan vi kom vidare.

Sedan åkte vi en lång stund innan vi till sist svängde in på en mindre väg och sedan stannade bilen. Wille började genast skälla, men blev snabbt som sjutton tvärtyst när han fick svar från ett helt gäng hundar. Jag far upp fort som bara den, för jag hade ju trott att det bara var ännu ett sk "fotostopp". Men nu förstod jag ju att något annat var på gång när jag hörde alla hundarna skälla. Då ville jag ju ut till dem så fort dte bara gick. Både Wille och jag stannade dock kvar i bilen medan matte, husse och lillhusse gick fram till alla hundarna.

De stod där utanfölr grinden en lång stund och väntade och hälsade på alla hundar, Cardigans allihopa. Så plötsligt hörde jag en bekant röst som säger "Tyst med er!" och får syn på en människa jag känner igen. Ju mer jag lyssnar desto bättre hör jag sedan och känner igen och kan urskilja nästan alla rösterna på hundarna som skäller. Jag blir jätteivrig och vill komma ut fort och hälsa, men jag får vänta ytterligare en stund innan jag släpps ut.

Ett tag senare kommer så äntligen husse tillbaka till bilen och öppnar vår kupé dörr. Jag sätter mig och väntar för jag vet att jag måste få kopplet på mig och vänta på tillåtelse att hoppa ut ur bilen. När husse inte sätter på mig kopplet blir jag fundersam, ännu mer underligt är det när han säger "Varsågod" och jag och Wille får hoppa ut ur bilen utan koppel på oss. Jag stannar till en kort stund för att se om jag hört fel, men nej då jag får vara lös !

Gissa vart jag tar vägen ?? Just det till alla Cardigankompisarna där innanför grinden, fast jag och Wille får först hälsa på dem med grinden mellan.

Vi hälsar på varandra länge, länge. Jag känner igen mamma och hälsar på henne först. Jag känner också igen pappa.




  

Efter en stund kommer pappa och hälsar på mig.

Men han är så stilig så jag blir alldeles ställd när jag ska hälsa på honom. Svansen åker ner en bra bit och jag vänder respektfullt sidan till honom. När han nosat av mig så får jag äntligen pussa på honom.


 

Sedan ropas han och ett par till in och ut kommer istället några nya ansikten. Gissa om det är skojigt !



Jag önskar bara att de kunde öppna grinden snart. Som om ngn läste mina tankar så öppnas grinden och ut far ett helt gäng Cardigans. Jag blir jätteosäker för hur ska jag kunna hinna hälsa på alla och i vilken ordning ? Men jag får lite hjälp på traven och vi nosar av varandra en efter en. Syrran och jag nosar av varandra och sedan busar vi en hel del. Det är jättekul.



  

Det är en liten kaxig tjej där som kallas "Ecklet". Henne kan man inte nosa på hur som helst tydligen.
När vi hälsat så började vi busa ! Tänk er va 9 Cardigans i olika färger som far runt runt och busar. Vi hade helkul alltså !
Plötsligt far "Äcklet" och ngn mer iväg stormskällande mot grannen !

I full fart bar det av och 7 Cardigans far ut på grusvägen, men när vi kallades in så stannade vi till allihopa och sprang tillbaka. Det var visst bara en katt ! Två Cardigans hade stannat redan innan vi drog iväg.

Vi återvände in på gården och nu stängdes grinden och vi for omkring och busade som bara den.




  


Visst är hon tjusig min syrra ? Jadå vi är helsyskon och ur samma kull fast vi har så olika färger.


 

Här är två bilder på min mamma också. På den första bilden ligger hon och tar iugen sig efter en del busande, och på den andra är hon barnvakt till "Ecklet" som begav sig av på äventyr lite då och då.




    

Ibland kom Prins Daniel morrandes mot mig medan jag busade med syrran, men han blev tillsagd av sin matte. Likaså så gammelgubben Jarmu, som också morrade då och då.




  



  



  


Medan vi andra fortsatte att busa så gick "Ecklet" och lade sig i en blomkruka.




    

Jag har legat i precis samma blomklruka när jag var liten. Det har matte fått se bildbevis på. Titta själva får ni se !



Alla Cardigans busade länge innan jag och Wille så småningom begav oss av hem mot stugan igen. Men vilken kul dag det blivit ! Hoppas vi gör om det snart igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards