Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Hector - 1 mars 2011 12:36

Idag tog matte med mig och Wille ut på en kortare promenad före lunch.


  


När vi kom in igen fick Wille ta av sig kopplet, men inte jag ? Istället tog matte med sig mig ut till bilen och sedan åkte vi iväg.

Jag blev rätt fundersam, för det var första gången jag åkte i vår nya bil ensam utan Wille. Men efter en stund så lade jag mig ner och väntade för att se vart vi hamnade. Vi åkte en stund innan bilen stannde och då var vi på ett nytt ställe. Matte tog med mig på en rastningspromenad i skogen och sedan gick vi in i en byggnad där det var en del hundar. Det luktade också katt. Men jag hade ett svagt minne av att jag varit här förut.


Matte sa att vi var hos veterinären och att jag skulle vaccineras.

Vi satte oss en stund i väntrummet och där försökte jag hälsa på en mastiff, men han bara sov och jag fick inte störa honom sa matte. Såg en liten pekingnese också som skällde på mig och den tittade jag bara oförståernde på.


Efter en stund kom det fram en äldre irländsk setter och presenterade sig, han hette Rocky och var där med sin gammelhusse, för hans matte jobbade. Vi nosade på varandra och hälsade en stund, innan det var hans tur. Matte och jag väntade en stund till, sedan kom en person jag kände igen och hämtade oss in till ett litet rum en bit bort.


Matte och veterinären pratade en stund och sedan vände sig veterinären till mig och pratade med mig. Vid ett tillfället tyckte jag att det stacks lite i nackskinnet, men jag inbillade mig nog, för varken matte eller veterinären slutade prata så jag antog att allt var som det skulle.

Skoj var det i alla fall för jag fick en massa godis och gos innan vi gick ut från rummet.

Där ute möttes jag av min egen "fanclub" av tvåbenta. Ja det är flera stycken på det här stället som tycker jag är jättemysig och alla vill hälsa och gosa med mig. Men det fanns så mkt spännande att lukta på så jag hade liksom inte tid att ägna långa stunder åt dem, men jag hälsade v'änligt och artigt på alla. De som ville fick en puss också.

Väl hemma igen så var jag jättetrött och somnade nästan direkt.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards