Hectors egen Blogg

Alla inlägg under oktober 2010

Av Hector - 19 oktober 2010 13:50

Ja det har det varit hitills i alla fall. Matte har varit ute på promenad med oss. Det blev en promenad i regnet men vad spelar det för roll. Hittade lite pinnar att leka med, och sedan jagade jag en massa löv som flög omkring.

Lite blött ute gör inte mig så värst mycket, men matte är väl inte direkt överförtjust i regn, men vadå vi ska ju ändå ut så vad spelar dte för roll tyckte hon så promenad blev det. En rätt skön sådan också.

Vi gick mest och strosade omkring, nosade här och nosade där. Ja sådär som man gör. Lite bus blev det ju, men det tog ett tag innan jag fick fart på matte. Men sedan busade vi lite med en pinne som jag hittat. Naturligtvis ville Wille vara med han också, så det blev rätt skoj då.

men annars ingte särskilt här inte. Rätt lugnt.

Av Hector - 17 oktober 2010 20:45

Ja det blev en sådan idag. Vi tog det lugnt och bara myste och kopplade av. Husse och vi tog några promenader bara vi och husse, för matte var och åt middag hos en väninna. Vi stannade hemma och tog hand om husse och lillhusse, ja dvs de gånger lillhusse var hemma för oftast var han med sina kompisar en sådan här fin dag, men vi höll ju husse sällskap i alal fall. Ibland busade vi alla tre och ibland bara jag och Wille.

Av Hector - 16 oktober 2010 13:44

I natt någon gång kom husse hem från sin resa. Vi hörde honom och blev jätteglada över att träffa honom igen. Han var minst lika glad att se oss.

Så i morse ville vi att husse skulle ta med oss ut på morgonpromenad så vi tittade upp över sängkanten och frågade lite snällt om han inte kunde ta med oss ut. Han sov och märkte inget. Då gick vi till matte och bad om hjälp så hon hjälpte oss att väcka husse så han kunde följa med oss ut en sväng.

Sedan åt vi frukost och därefter tog vi det lugnt. Lite senare under dagen skjutsade husse mellanhusse till en kompis och då fick vi följa med och åka i bilen. Det var skojigt. Väl hemma igen blev det lite bus och annat skoj.


  



       


  

Av Hector - 15 oktober 2010 21:00

Ja mer än jag trodde från början. För idag kom matte först på att vi skulle åka till Aylen och Nea och leka med dem en stund. Det var skojigt må ni tro. Det blir alltid sådan fart när vi ses.

Wille han gick omkring och luktade överallt, medan jag Nea och Aylen hade värsta tafatt lekarna. Ibland kom Wille med en stund han också.

Dessutom hittade Aylens matte en pinne hon kastade, ja först hade matte hittat den och kastat den till Wille, men han tappade intresset för den rätt snart.

Då tog Aylen snabbt som sjutton hand om pinnen och bar den till sin matte, som då alltså kastade iväg den och efter for både jag och Aylen. Vi krockade vid pinnen och Aylen fräste till åt mig så då backade jag. Men sedan hade vi lite skojig dragkamp om den jag och Aylen, och en kort stund kom även Nea och var med.

Sedan busade vi lite till innan matte tyckte det var dags att hämta lillhusse.

Lite senare på kvällen så kom ännu fler människor. Alla ville gratta Aylens matte som fyllde år idag. 

En stund efter dem hör jag Carrie på långt håll. Snart kommer även hon in genom dörren med sin matte, dessutom kommer Caddy med också och honom har jag inte träffat på länge.


  




Vi bekantar oss först, sedan släpps vi ihop. Men då börjar Caddy svära åt Wille, som svarar och sedan är de osams, så det slutar med att Caddy får sitta i ett eget rum, och Carrie som ville busa med oss, stannade i vårt kök med oss. Jag hade gärna velat leka med Caddy för jag tycker han behöver ha en kompis han med, men jag fick inte leka med honom den här gången. Men det var nog mest för att matte var lite osäker på hur Caddy skulle bete sig mot mig, hon vill ju inte att någon av oss ska göra sig illa precis. Fast det var skoj att busa med Carrie också. Hon är skojig och gör jättefestliga hopp ibland för att komma undan oss två busiga killar. Vi hade skoj åt henne.


  



  


Gissa om vi var trötta sedan ojoj ja, det tar på krafterna att busa vet ni.

Lite tårta fick vi också smaka, fast efteråt då allt lugnat ner sig lite. Sedan hade matte bakat äppelkaka, den var jättegod.

Av Hector - 15 oktober 2010 13:22

Ja det är rätt så lugnt hittills idag. Husse kommer visst hem efter resan senare idag och innan dess ska vi fira Nea och Aylens matte som fyller år idag !

Vi hoppas ju på lite bus också !

Av Hector - 14 oktober 2010 22:00

Igår hade vi värsta stormvindarna här. Matte är ensam hemma med oss hela dagen. När lillhusse och mellanhusse hem och då gosade vi och busade vi en stund med dem. Det har ju blivit promenader under dagen, men de är inte särskilt långa eftersom det blåser så. Första promenaden för dagen då satte både Wille och jag upp nosarna mot vinden och gissa om dte var skoj ! Men samtidigt lade jag öronen så platt mot nacken som det bara gick, och då skrattade matte åt oss för hon tyckte det såg ut som om vi tappat bort våra öron.

Husse är bortrest så lite senare på kvällen när lillhusse och mellanhusse sov, då gjorde matte några skorpor och en kopp varm choklad till sig och värmde lite mjölk och gjorde varsin skorpa med smör på till oss.

Sedan satte vi oss framför TVn och bara myste tillsammans.

Av Hector - 13 oktober 2010 15:15

Idag var det också fint höstväder här och matte tog med oss på en skön höstpromenad. Hon skulle jobba även idag lite senare medn hon hade ingen brådska det märkte vi ju. Vi tog en lång skön höstpromenad bland nyponbuskar och högt gräs. Efter en stund kom vi till en dal där vi varit för några dagar sedan när Wille liksom verkade få fnatt, för han var så överlyckllig !

Idag släppte matte loss Wille helt, och som han sprang jag har aldrig sett maken till språngmarsch ! Jösses. Det enda jag såg var en rygg lite då och då över gräset. Matte sa att han såg ut som en "hundorm" vad nu det kan betyda.


    


     


Själv fick jag stanna i kopplet, för matte litar inte på att jag kommer, när vi busar Wille och jag ! Fast det gör jag ju, det ska jag nog visa henne så snart jag får chansen. Ofta kom Wille fram till mig och så busade vi och rullade runt i gräset, sedan stack han iväg en bit igen ! Varenda gång han kom så fick både han och jag korv, så vi vann ju båda två på att Wille kom till oss då och då.

Så småningom gick vi hemåt igen.


   


     


Väl hemma slängde jag mig över vattenskålen ! Jag var så törstig och så varm, ja jisses.

Sedan satte sig matte en stund vid datorn och sen vid TVn innan det var dags för henne att gå till jobbet. Jag hade fått min boll att leka med och några tomma papperasrullar. Wille hade fått några tomma pappersrullar han också och så sin favvoleksak, dragkampsbollen. Den brukar vi busa med när matte gått och jag tröttnat på min boll. Det är skojigt. Ja vilken tur att vi har varandra jag och Wille, vad det skulle vara tråkigt att vara ensam tycker jag.

Så småningom kom mellanhusse hem och då blev det en kort promenad innan det var dags för lite gos och mys med honom förstås. Vi parkerade oss vid mellanhusses fötter så snart han satte sig ner.

Av Hector - 12 oktober 2010 17:15

En lugn dag blev det idag. Matte tog med oss ut på en skön höstpromenad innan hon gick till jobbet. Kameran hade hon visst med sig, så lite här och där fick vi posera. Men det var bara skoj, för matte hade godis med sig. Vad gör man inte för godis ??


  


När vi kom in igen så busade hon en bra stund med oss, och vi hade lite dragkamp om en strumpa. Gissa vem som vann ?? Jag förstås, ja i alla fall för det mesta.

När hon sedan gått till jobbet så dröjde det inte särskilt länge förrän vi hörde mellanhusses steg i trappan. Då fick vi komma ut på promenad igen !



Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards