Hectors egen Blogg

Alla inlägg under november 2010

Av Hector - 25 november 2010 19:15

Jojo idag kom all snön. Det har snöat hela dagen, och när matte var ut med oss på eftermiddagen då busade jag och Wille för fullt i snön. Matte sa att vi var som två ungar som inte ville gå in, för det ville vi inte. Wille han saktade ner stegen jättemycket, och jag följde med. Till sist sa matte att hon tänkte inte släpa omkring på oss, så hon bara släppte kopplet och gick iväg !!!!!

Plötsligt fick vi väldigt bråttom att följa efter henne, men vi hann med lite bus på vägen dit. När vi kom och tiggde godis (jag visste att det fanns i hennes fickor) då gick hon bara åt ett annat håll !

Men sedan efter en stund, då tog hon våra koppel igen och nu följde vi med, fast vi helst ville vara ute. Men ibland får man lov att göra matte till lags också. Då fick vi både köttbullar och leversnittar, och när vi kom in serverades det leverpastejsmörgås och varm mjölk.

Av Hector - 24 november 2010 17:15

Jag tror nog att Wille är lite knäpp jag. Ni skulle ha sett honom idag när mellanhusse tog med oss på promenad. Han slängde sig i snön och rullade och rullade, och så rullade han lite till. jag stod bara och tittade på honom och tyckte mesta att han var pinsam med allt sitt rullande. Efter ett tag hade jag fått nog så då hoppade jag på honom och bet honom i nackskinnet lite, sedan tog jag tag i det och ville dra iväg honom från snön. Men han ville inte följa med. Istället slängde han sig ne ri snön och rullade ännu mer. Då bet jag honom i örat varpå han blev sur och fräste ifrån åt mig. Men sedan fortsatte vi vår promenad.

Av Hector - 24 november 2010 12:15

Ja det påstod mellanhusse att det sagts att det skulle bli.

Visst har det blåst och snöat i natt, men inte har vi fått jättemängder med snö, inte än i alla fall. Men kallt är det och snö har det kommit, så idag tog matte med mig och Wille ut på varsin runda, alltså en i taget.

Först ut var Wille. När han kom in var han jätteglad och alldeles våt av snön. Sedan var det min tur. Matte tog en annan runda med mig och dte höll på att gå illa för matte halkade på en isfläck som var gömd under snön och när hon rste sig hade hon ont i ett knä. Jag trodde ju först att hon lekte med mig, men förstod snart att hon gjort sig illa. Men hon reste på sig och vi fortsatte vår promenad, om än i lugnare tempo.

Jag busade inte massor i snön, däremot var den kall och god att äta. Matte försökte få mig till bus, men jag var inte riktigt så pigg på det. Men lite bilder blev det i alla fall.


   



       


  

Av Hector - 23 november 2010 20:00

Ja idag har det blåst iskalla vindar, och gör fortfarande. Då är det inte roligt att vara ute ! matte, Wille och jag har varit ute på en kort promenad, där jag helst hade velat gå in så fort det bara gick. Men matte skulle absolut gå lite längre, fast vi gjorde allt fort som bara den.

Väl hemma igen fick vi varm mjölk och en halv lussebulle var. Det var gott.

Av Hector - 22 november 2010 15:17

Ja nog är det konstigt väder den här helgen allt. I fredags snöade det, på lördagen smälte den, och idag då kommer det mera snö. Mycket dessutom. Nu är det säkert 1 dm här hemma. Hoppas väl på lite snöbus senare idag.

I morse när husse tog ut oss, då var det bara lite vitt på marken, men som sagt nu är det mycket mer !

Av Hector - 21 november 2010 18:30

Ja det blev en rätt stillsam söndag också, nästan så jag hade tråkigt.

Några gånger försökte jag ta en strumpa och bära till husse så han skulle leka med mig. Men han bara sa fy till mig, för jag fick inte leka med hans strumpor. Han gillade visst inte det. Försökte ett par gånger till, men samma reaktion.

Då var det inget roligt längre så jag återgick till att försöka få Wille till bus. Men inte han heller hade lust att leka. Så tråkiga de är.

Får väl lägga mig en stund och tråka jag med då.

Av Hector - 20 november 2010 23:00

Jo det blev det. Matte jobbar och lillhusse är hängig, så det blev en lugn dag idag.

Husse tog med mig och Wille till hundhagen på den sena kvällspromenaden, men ingen av oss var så särskilt busiga idag. Vi var rätt lugna och nosade mest omkring i hagen. Matte stannde hemma med lillhusse medan husse tog med oss ut. Sedan åkte hon till jobbet.

Av Hector - 19 november 2010 15:15

Ja det kallade matte oss idag !

På förmiddagen tog vi vår vanliga lunchpromenad, av den kortare modellen. men sedan senare på eftermiddagen, då tog matte med oss till bilen och så åkte vi ibväg. Vi trodde först att vi skulle till Nea och Aylen, i alla fall jag, så det blev en del pipande. Men vi åkte förbi där de bor.

Sedan trodde vi att vi skulle till lillhusses skola och hälsa på alla barnen, men det var visst också fel. Istället tog matte oss till en skog där vi aldrig varit förut, och nu blev vi både jätteivriga på vad som väntade oss. Vi hade väldigt bråttom ut ur bilen, men då sa matte till oss på skarpen. Så vi lugnade ner oss lite. Vi hade kommit till en helt ny skog och där följde vi ett elljusspår runt. Vi busade en del och hade skoj.


   


       


    

     

        

Efter en stunds promenad så släppte matte oss lösa så vi fick busa så mycket vi orkade. Det var ännu roligare. Det blev full fart ut bland alla träd och runt stenar.


  


Efter en stund kallade matte in oss och kopplade oss. Strax därpå ser vi en tjusig Golden tik komma ut ur skogsbrynet med sin matte i släptåg. Vi fick gärna hälsa sa hennes matte. Goldentiken var 10 år gammal och inte direkt lekfull, men glad över att göra vår bekantskap. Sedan gick vi vidare och fortsatte runt hela elljusspåret. Det var skönt att få en ordentlig promenad och på ett nytt ställe.


  


På vägen hem hämtade vi lillhusse från skolan. Han blev jätteglad över att se oss.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards