Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Kurskvällen så !

Av Hector - 9 maj 2011 23:00

Idag på kursen tränade vi lite slalom mellan hundar och det var skojigt, fast det hade varit roligare om jag fått hälsat på alla. Sedan fick jag husse att jobba ordentligt för att kunna vara intressant nog att följa i en fyrkant runt koner. Men det hade han ibland riktigt svårt med. Han liksom glömde bort att prata med mig och gick sin egen väg. Lite slarvigt tyckte jag.

Jag visste ju att de där konerna med all säkerhet var till för att jag skulle kunna ställa husse där, och sedan lämna honom utan att han skulle hänga efter när jag gick för att hälsa på de andra hundarna. En del andra mattar och hussar stod ju där i mitten och några utanför, varför skulle husse absolut då gå UTANFÖR konerna. Att det skulle vara så svårt det trodde jag inte.

Nåväl efter ett tag verkade det som att husse fattade att han skulle prata med mig HELA TIDEN och bjuda på godis HELA TIDEN om han nu ville att jag skulle gå där han valde. När han gjorde det, då följde jag gärna med honom.

Sedan kom vi till en rolig lek. Jag skulle gå mot de andra hundarna och mattarna med husse, men husse fickl inte stanna upp eller sakta ner farten för att prata med någon annan än mig. Nu när jag värmt upp husse lite, så hade han inga större problem med det.

Sedan fick vi stå stilla medan en annan hund kom mot oss med sin husse, och de fick inte heller prata eller helst inte ha ögonkontakt heller. Bara med mig fick husse ha ögonkontakt. Gissa om han klarade det.

Jajamensan jättebra fixade han det, och frikostig med godis var han också.

Innan vi avslutade den här kvällen så ville husse motionera lite så han tog sikte mot ett hinder och jag trodde han skulle hoppa över det, men istället sprang hann vid sidan av så jag måste hoppa över det. Hmmmm det där måste vi nog träna mer på. Vi försökte flera gånger och varje gång sprang husse bredvid hindret och jag hoppade över.

Tills sist tyckte jag det var lika bra att fortsätta så för varje gång jag hoppat över hindret, fick jag godis och busade med min pipis en stund.

Efter kursen var det bus och lek. Det är alltid skojigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards