Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Hector - 28 maj 2011 20:30

Idag tog jag en sväng in i mellanhusses rum, för kanske fanns där ngt spännande att busa med ? Man vet aldrig.

Lillhusse och hans kusin satt där och spelade spel och jag smög in lite fint och försiktigt, ja så försiktigt att jag inte tror att det ens märkte mig !!

Sedan fick jag syn på ngt spännande, jag hittade en alldeles illgrön drake att busa med. Jag släpade ner den från från sängen och var just påväg iväg med den när lillhusse märkte vad som höll på att hända. Han reste sig rätt så snabbt upp från golvet och sa till mig att "stanna", men inte gör väl jag det inte när han kommer efter mig inte, det är ju kul att jag hittade en leksak som han ville leka med mig med. Snart kom även hans kusin upp på fötterna och så sprang de efter mig bägge två. Jättekul tyckte jag och vände snabbt och sprang åt det andra hållet. Matte kom och undrade vad som stod på och när hon såg vem jag hade hittat dså åkte kameran fram och det blev bilder på både mig och draken.

Snart kom även Wille med och hjälpte till. Draken gjorde lite motstånd, men han kom inte undan två snabba Cardigans inte, nänä.

Vi fick ett bra grepp om honom, och rätt snart hade hann fattat att vi inte var att leka med.


 


 

Av Hector - 28 maj 2011 18:15

Då har jag avverkat årets andra utställning.

Matte väckte mig tidigt som bara den. Jag hade ingen brådis upp, en la sig ju rätt sent igår kväll. Jag sträckte på mig vände runt och gäspade stort som bara den, alltför att säga tilöl matte att lägga sig igen. Men inte då.

Wille for upp fort som sjutton och när jag hörde att matte "skramlade" med kopplet, då fick jag bråttom jag med.

Vi tog en tidig morgonpromenad, och sedan var det frukost.

Wille fick gå och sova vidare med husse, men jag följde matte ut till bilen och sedan åkte vi och hämtade Goofy och hans matte och husse.

Sedan blev det en lång bilresa, och efter ett bra tag var vi så framme i Österbybruk, sa matte. Där fick jag och Goofy komma ut ur bilen och sträcka på benen.

Sedan hörde jag alla hundskall och såg alla hundarna, DÅ visste jag att idag skulle det bli skojigt !!! Inte hade jag fel heller, det blev en jätterolig dag. Medan jag väntade så hittade jag några snygga tjejer och stora killar att busa med.


 


 


 

En av dem var en Wolfhoundtjej. Hon var väldigt blyg så där blev det mest att vi hälsade på varandra.


 

Däremot fanns det några kul killar där också som jag lekte lite med.


 

   


 

Vi hade skoj, men när jag ville skälla på dem för att få lite mer fart på dem, då sa matte till mig att vara tyst - tråkmatte.

Matte hade ju tränat lite med mig och jag visste ju vad som väntade. Så när det var dags för oss att komma in i ringen, då var jag redo, och matte med.

Jag fick springa några varv och sedan lyftes jag upp på bordet. Där ville domaren se närmare på mig och han gillade visst vad han såg. Matte mutade mig med godis som jag gärna smaskade i mig. Gottigottgott !


 

   


Min kritik idag blev :

Utmärkt typ och storlek, utmärkt maskulint huvud. Fint uttryck, stolt resning, fin rygglinje utmärkt kropp.

Bra muskulatur, kraftig benstomme, bra vinklar, bra päls, fint tecknad.

Betyg : Excellent och 1:a pris, 1:a i konkurrensklass, dock inget CK - idag.


Domare var : Per Svarstad.


Ja det låter inte helt dumt alls va.

Innan vi åkte hem sedan, så ville matte ha lite "snygga" bilder. Men hon glömde ju rosetten, fast det gjorde inget för min del.


 


 

Av Hector - 28 maj 2011 06:00

Ja idag bär det iväg tidigt. Vi ska åka alldeles strax, jag tänkte bara slänga iväg några rader och önska alla Godmorgon, innan vi far iväg !

Vi hörs ikväll !

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards