Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Hector - 7 maj 2011 17:30

Idag hade matte inget särskilt för sig när hon vaknade så hon lekte lite med mig och Wille.

Lillhusse var ute och lekte med ett par kompisar, och husse höll på med bilen.

Så när matte ätit en försenad lunch (matte jobbade ju i natt och sov länge) då tog hon fram en stor burk med vatten och sedan kastade hon gobitar i den. Den här leken har jag gjort förr och jag tycker det är skoj att "blåsa bubblor", ja för det är det jag gör när jag letar efter gobiten.

Tittar man noga så ser man några bubblor i vattnet.


 


 



Wille fick nu vara i ett annat rum medan matte lekte en stund med mig. Även om han inte var förtjust i det, så var det min tur att leka med matte ensam nu, för Wille hade gjort det före mig.

Matte hade gjort i ordning en uppgift för honom att lösa i det rum han var, så han hade ju att göra han med en stund.

Sedan fick jag träna lite Target, och matte tog fram en konstig mojäng som tydligen kallades klicker för att testa mig lite med den. Sedan räckte hon fram handen och sa "Tass". När jag räckte fram tassen då klickade matte och jag fick godis. Nu kan ju jag redan "Tass" utan klicker, men matte ville tydligen testa mig på den med.

Så höll vi på ett tag, tills husse kom hem och då tog med oss på en skön promenad. Det var ju så härligt väder.

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards