Hectors egen Blogg

Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Långpromenad !

Av Hector - 13 maj 2010 12:30

Idag tog husse och Mellanhusse med mig och Wille ut på en lång promenad. Det var rätt varmt ute så vi höll oss mest i skuggan. Vi gick över en väg med en massa läskiga saker som for förbi i en väldans fart. De var jätteläskiga och jag ville helst springa undan från dem. Men eftersom de andra stod kvar så stannde jag med, även om dte var en bit längre bort från vägen än Wille. Han hade lagt sig precis bredvid och låg och följde varje bil vakande med blicken.

På andra sidan vägen var dte en mysig stig som vi gick in på. Det fanns massor av spännande dofter här och jag bara måste lukta på alla.

På en del ställen fanns det även några konstiga runda vita saker som rörde på sig, Husse sa att det var sniglar. Jag tänkte provsmaka en av dem men det tyckte husse var en dålig idé. Vi hittade en spännande grop som jag ville lägga mig i, men för att få plats i den måste jag göra den lite större, så jag började gräva lite i den, sedan lade jag mig ner en stund och vilade. Det var svalt och skönt och Rätt snart gick vi vidare. Det var skönt med skugga och det var skojigt att busa med Storebrorsan lite då och då. Snart var vi hemma. Plötsligt fick jag lite extra energi och ökade på farten hemåt. Väl hemma blev det en hel del vatten för både jag, Wille, Husse och Mellanhusse var törstiga.

Sen lade jag mig ner och somnade direkt.

 
 
Ludde

Ludde

13 maj 2010 23:28

Dom där bilarna som susar förbi är ganska kul egentligen. Man kan med lite tur få hussen att öppna där bak så man kan hoppa in och sedan åka till picknickställen och annat kul. Du ska nog prova med att inte låtsas om Willes matskål alls tills alla gått in i ett annat rum. Då kan du låtsas gå och dricka lite vatten och när ingen ser, glufsa i dig det som finns kvar så fort du kan. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hector - 24 oktober 2011 10:15


Nu har vi bestäåmt oss för att flytta min och Willes blogg. Den här kommer att finnas kvar ett tag till, men det kommer inte att skrivas just någonting i den ! Matte är nämligen jättetrött på alla reklamfönster som ska sättas igång, skiftas och ha ...

Av Hector - 22 oktober 2011 16:11

Japp det blev det idag, för matte tyckte vi kunde hjälpa till med att göra två kartongomslag i mindre bitar. Det gjorde vi ju så gärna. Matte hade nämligren beställt hem ett par böcker och när de var urplockade så var det bara en massa stort karton...

Av Hector - 20 oktober 2011 17:38

Idag har det varit rätt soligt ute men aningen kallt, och lillhusse har varit hemma från skolan idag också. På eftermiddagen blev det mulet igen. Trots det tog matte med oss ut på en skön promenad på våra favoritstråk. Matte gick och njöt av alla v...

Av Hector - 19 oktober 2011 22:30

Ja det har varit en rätt lugn dag idag. Matte fick hämta lillhusse från skolan idag för han kände sig inte kry. Under dagen blev det mest bara kortare rastningspromenader för vädret var regnigt och det blåste kallt. En av gångerna matte var ute...

Av Hector - 18 oktober 2011 14:37

För vad kanske ni undrar, jo för matte att släpa fram den däringa snabeldraken ! Han för ett förskräckligt oväsen när han kommer fram, och han tar en massa plats också. Men det är bara att härda ut. Idag slapp vi åtminstone dela rum med honom när h...

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards