Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Hector - 19 maj 2010 22:49

Nu ska vi sova. Sov Gott alla vänner !

Nospuss till dig med !


  

Av Hector - 19 maj 2010 18:30

JA ! Jag fick en present av husse och matte. Jag fick ett stort tuggben som smakade jättegott. Wille fick ett han med fast han inte fyller år på ngt vis alls idag, men rätt ska vara rätt tyckte matte och husse. Får den ena så ska den andra också få. Wille började genast tugga på sitt ben och när han tuggat upp dte lite mjukt, då gick jag och hämtade det av honom. Mitt lät jag ligga kvar. Wille sa inte så mycket, han lät mig ta hans ben, för strax efter så hämtade han tillbaka det. Så höll vi på ett tag tills matte helt sonika stängde dörren mellan mig och Wille, så vi kunde tugga på varsitt ben. Det gillade inte jag så jag gick bara och lade mig och surade en stund. När matte senare öppnade dörren, brydde jag mig inte om Willes tuggben. Jag hade redan börjat tugga på mitt eget tuggben.


Av Hector - 19 maj 2010 14:30

Nu på eftermiddagen har matte och jag tagit en kort promeand men med en massa spännade händelser. Det började med att jag såg en katt nästan direkt när jag kom ut. Eftersom den "reste ragg" mot mig, så skällde jag på den. Efter en stund lyckades matte få mig med sig.

Sedan gick vi vidare och plötsligt hör jag en massa barn komma springande. Jag hajar till och tittar upp och får se tre flickor sakta ner farten och närma sig mig lite försiktigt. Jag börjar glatt vifta på svansen och springa dem till mötes. Rätt snart så får de pussar alla tre av mig. Jag provsmakar också några tår lite försiktigt, men matte säger till mig att inte bitas, för det är inte snällt

Jag passar också på att slickar flera par händer. Flickorna kramar om mig, gosar och pratar med mig.

Efter en stund kommer det fler som vill hälsa på mig. Det är en till liten flicka och två större flickor, ja som matte ungefär. Alla hälsar på mig och pratar med mig.

Efter en stund tycker matte vi ska gå vidare, men dte tycker inte jag och slänger mig på rygg för att bli kliad på magen. Då börjar flera stycken klia mig på magen.


  


Matte låter dem hållas en stund till, innan hon lugnt men bestämt säger till mig att nu är det allt dags att gå vidare på vår promenad. Då förstår jag att vi ska göra det och reser mig, ruskar av mig och pussar alla Hej Då, innan vi går.

Efter en stund möter vi ett helt gäng hundar, de är fyra stycken stora och en lite mindre, men ändå större än mig, som kommer och går förbi oss på gångvägen.


  


Jag skäller på dem, men matte säger till mig att vara tyst. Hon säger till mig flera gånger inann jag slutlöigen känner att hon tar mig om nosen lite lugnt, sre på mig i ögonen och säger "Tyst Hector". Nu fattar jag vad hon menar, jag ska inte skälla på de här hundarna. Men morra då tänkte jag och provar när matte tagit bort sin hand från nosen min. "Nej Tyst", säger bara matte lugnt igen. Då pussar jag matte i ansiktet och hon bara skrattar åt mig.


  


Sedan struntar jag i hundarna och går vidare och nosar av vem som varit här sedan sist. När vi närmar oss "Hemma" är jag lite trött av allt och lägger mig pladask ner och vill inte resa mig upp igen. Matte lockar och busar med mig, men jag stoppar ner nosen i marken och tänkte först sova en stund. Tycker matte bara kan stå där och hålla vakt medan jag sover lite.

  


Men se det tycker inte hon. Istället tar hon och reser sig upp, låter mig ligga kvar och springer sin väg !!!!!! Men va, vadå, hallå ???? Jag fattar inte vad hon gör ! Jag far upp som en skottspole och så iväg efter matte. Då hon fattar att jag kommer på efterkälken så stannar hon till sätter sig ner och lockar glatt på mig.


  


Äsch vadå tänker jag, jag får väl sova hemma då och springer i full fart mot matte och stannar inte förrän jag kommit ända upp i knäet på henne. Väl hemma dricker jag lite vatten, sedan lägger jag mig att sova och jag sover länge !  


Av Hector - 19 maj 2010 11:11

Husse och jag var ut på promenad i morse, sedan åt jag frukost. Ja som vanligt nästan alltså.

När jag varit ute på en snabb förmiddagspromenad då busade jag och Wille en stund. Matte busade med Wille också och hade dragkamp, men jag fick inte var med för Wille.

När matte haft dragkamp färdigt med Wille, då lämnade hon över "sin del" av leksaken till mig, och då fortsatte jag och Wille att ha dragkamp. Men Wille är så mycker starkare än jag, så han vann jämt leksaken.


  




Vi blev rätt fort trötta för det är varmt även idag. Så vi drack lite vatten och vilade en stund tuggasndes på tuggbenen.

Efter ett tag tog matte upp leksaken och ville ha dragkamp med mig. Jag trodde först hon ville leka med Wille igen, men det var mig hon ville leka med nu. Jag tog tag i leksaken, men släppte så snart matte drog lite i den. Men då erbjöd matte den igen till mig och jag drog i den lite. Efter ett par försök så höll jag kvar den lite längre för att se vad som hände. Då blev det riktigt kul. Matte hon drog och höll i, säkert allt vad hon orkade, men jag vann leksaken !

Först släppte jag den i ren förvåning, för inte trodde jag att jag var starkare än matte. Då gosade matte med mig och så provade vi lite mer dragkamp - jag vann igen !

Sedan drog vi en gång till, men denna gång sa matte "Loss" och jag höll i, så sa hon "Loss" igen, och jag höll i. Sista gången hon sa "Loss" då märkte jag att hon nog var starkare än jag, eller så var dte för att jag började bli trött så jag släppte leksaken. Då fick jag jättemycket beröm och en massa gos.

Då kom Wille och ville var med han också på vår gosestund, och det fick han ju. Sedan fortsatte matte att ha dragkamp med mig några gånger till, och rätt snart förstod jag att om jag släppte leksaken när matte sa "Loss" då fick jag en massa gos och beröm och ibland till och med godis. När vi gjort så en stund tyckte matte det räckte och kastade iväg leksaken, och Wille var först efter den.

Men när inte matte ville ha mer dragkamp, då tog vi ett av tuggbenen och hade dragkamp om det istället jag och Wille.

Efter ett tag blev vi trötta, drack lite och lade oss sedan att sova en stund.

Av Hector - 19 maj 2010 09:15

Idag blir jag 3 månader gammal. Wille har sagt att man får presenter när man fyller år, hoppas jag får en idag. För man fyller väl år ofta väl ?

Matte tittade på mig i morse och så sa hon bara "Ja vi får se vad husse hittar på till dig då". Vad hemlighetsfullt det lät.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards