Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Hector - 17 maj 2010 16:00

Jag blev lite fundersam idag när matte tog på sig ytterkläder och skor och inte tog oss med sig. Hon skulle visst iväg i något ärende, och medan skulle vi vara ensamma hemma jag och Wille.

Wille hade tydligen varit med om det här tidigare, men inte jag. Så jag satt en stund innaför dörren och väntade innan jag valde att istället gå och småbusa lite med Wille när inte matte kom.

Innan jag visste ordet av så kom Mellanhusse hem och gosade mycket med oss.

Han talade om för oss hur duktiga vi varit som varit ensamma en stund utan att göra alltför mycket bus. Inte heller behövde han torka kisspölar efter mig, för jag hade fått rastats så noga av matte innan hon gick, så jag behövde egentligen inte gå på toa på en gång när Mellanhusse kom hem. 

Men vi fick ändå följa med honom ut en vända. Inte för att jag var jättenödig, men jag gjorde det jag skulle i alla fall, Wille likaså. När vi sedan kom in igen, då gosade han lite till med oss, och sedan lade jag mig vid hans stol i hans rum, och Wille låg där i närheten han med. Sen sov vi båda en bra stund.

Av Hector - 17 maj 2010 12:16

Nu har vi precis kommit in från en lunchpromenad jag, Wille och matte.

Idag tog hon med oss båda samtidigt ut. Det var väldigt varmt ute idag. Jag blev fort varm och sökte mig helst till skuggan, men man kan ju inte gå i skuggan hela tiden. Matte tyckte nog också det var varmt, för hon försökte hålla sig i skuggan hon med. Men när jag ville lägga mig och sova en stund bland våra rabattbuskar här så fick jag inte dte för matte.

När vi kom in blev det genast lite svalare och jag piggnade till.

Snart är det dessutom dags för lunch känner jag, men första ska vi busa lite jag och Wille.




Av Hector - 17 maj 2010 10:30

Idag på förmiddagen så busade Wille och jag en hel massa ! Vi lekte tafatt, brottades och hade jätteskoj. Mattorna bara for omkring, även om matte tagit bort de flesta nu för hon får ju ändå bara springa efter oss och släta ut dem där vi farit fram.

  



  


Sedan gick vi ut en sväng en och en med matte.

Nu ska jag sova en stund.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards