Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Hector - 31 maj 2010 13:45

Idag lade jag mig att sova en stund strax före lunch. Jag var rätt trött efter gårdagens bus. När matte nu på eftermiddagen tog med Wille ut på en promenad så lyfte jag bara på huvudet och sedan sov jag vidare. Jag vaknade inte förrän de kom tillbaka in för då ropade matte på mig. Jag ville egentligen inte gå upp nu, men jag kanske ska göra något skoj med matte så det var bästa att masa sig upp. När jag kom lufsande så sa matte bara "Hörru sömntuta, nu ska vi ut och busa". Sagt och gjort. Matte tog med mig ut på en rätt skojig promenad idag. Vi följde en gångväg en bit, sedan fortsatte vi in i en skog. Där mötte vi inte en endaste hund, men väl en ekorre och en hare. De såg lite roliga ut båda två när de fick syn på mig. Haren liksom stannade upp i ett språng och bara såg på mig, och likadant gjorde ekorren när den var på väg upp i ett träd. Sedan fortsatte de och matte och jag gick vidare. Efter en stund gick vi tillbaka hemåt och då mötte vi nästan en schäfer som faktiskt brukar skälla på både mig och Wille. Men idag satte hon sig bara ner och tittade på mig. Ja lite försökte hon säga till, men då sa hennes husse ifrån och sedan såg hon bara på mig fast jag bara gick förbi några meter bort. Jag viftade på svansen jag och tyckte det var skojigt. Väl hemma var jag rätt törstig och jättehungrig, och som tur var så tänkte matte ge oss lunch nu. Det kändes bra.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards