Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Hector - 25 maj 2010 19:30

Det var dags att återigen åka lite bil. Denna gång åkte vi en lång stund och när vi kom fram så var jag på ett ställe där jag aldrig varit förut. Här var det många människor och två rätt stora hundar. Jag kände dem inte så jag hälsade lite blygt på dem. Den ena av dem verkade vara väldigt osäker på om jag var snäll eller farlig för han drog sig undan mig. Jag ville ju visa att jag var snäll så jag pussade honom i hela ansiktet och när han ville nosa på mig lade jag mig raklång på rygg och väntade på att han skulle nosa av mig. Det gillade han tydligen för sedan ville han gosa och leka lite försiktigt med mig. Han var jättesnäll. Den andre däremot han var snäll men lite väl spänd för min smak för han var väldigt vaksam och avvaktande mot mig. Jag trängde mig inte på utan lät honom själv få söka kontakt om han ville.

Båda de här två kände ju Wille sedan tidigare, de heter Puffy och Caddy och är två brorsor, men så olika varandra. Sedan gosades det och mystes med människorna och när de fikat fick vi äta upp tårtrester. Det var jättegott.


  


Jag fick också träffa några små kattungar. De var söta men de var vassa om tassarna och lät lite konstigt ibland. Deras mamma ville jag leka med, men hon ville inte leka med mig så hon bara puttade på min nos med sin tass, inga vassa klor bara trmpdynor.


  


När vi så småningom åkte hem var jag helt slut efter en så händelserik dag. Så jag sov hela vägen hem och det var nästan så att Mellanhusse fick bära in mig för jag var så trött. Men jag släpade mig in och somnade på vardagsrums mattan. Där sov jag i flera timmar tills matte kom hem, för hon hade tydligen skjutsat hem den där tjejen från veterinärstationen.

När matte kom hem fick vi lite överbliven mat från hennes middag, hamburgare och pommes frites - skräpmat säger Lillhusse. Ätbart säger matte och vi.

Av Hector - 25 maj 2010 16:30

Nu var det tydligen dags att åka bil igen, för matte lämnade av Lillhusse och Mellanhusse hemma, och fortsatte sedan till ett helt nytt ställe till, för min del.

Vi kom in i ett rum med några andra hundar som satt där och några som kom och några som gick. Där väntade matte, jag och Wille en stund. Wille var väldigt nyfiken på alla andra hundar, medan jag mest höll mig till matte. När vi väntat ett tag så kom en tjej och hämtyade oss opch tog med oss in i ett annat mindre rum som luktade konstigt. Jag tyckte det var lite otäckt och ville helst inte gå in där. men Wille han knatade bara på han. Då lyfte matte upp mig i famnen och gosade en stund med mig och bar mig in i det nya rummet. Det kändes genast lite tryggare. Sedan ficjk jag nosa runt i egen takt på golvet medan matte höll i Wille en stund medan den här tjejen gjorde något i hans päls, ja det såg jag faktiskt. Matte påstod att han vaccinerades. Efetr den fick Wille godis, då ville ju jag ha jag med så det fick jag och sedan lyfte matte upp mig på ett bord där det fanns mera godis. Mumma ! Jag åt och åt och åt. Det var goda saker de hade här. Sedan plötsligt så lyfte matte ner mig igen på golvet och jag fick en till godis. Hon påstod att jag hade blviit vaccinerad nu jag med. Jaha tänkte jag var det ngt med de där godisarbna det ? men jag funderade inte mer på den saken utan jag gick och busade med Wille en stund istället, medan matte och den här tjejen pratade ett tag. Sedan komtjtejn me4d en stor sak över min rygg och nacke, och rätt som det var pepe det till. Sedan fick jag mera godis. Hon hade kollat mitt "chip" som det tydligen heter. När allt var klart gick vi ut från rummet och i korridoren blev matte stoppad flera gånger av all möjliga människor som ville hälsa på mig och Wille. Den uppmärksamheten hade ju inte jag något emot. Säkert inte Wille heller, även om han var mer intresserad av alla hundar och katter som kom och gick. Innan vi lämnade veterinären, för det var så det hette, då fick Wille och jag välja en varsin leksak, ja precis som alla barn som träffar doktorn skojade matte. Jag valde en grå leksak som kunde pipa om man satte tassen på hans mage. Den var skojig, jätteskojig.

När vi så äntligen kom ut så tog matte en liten promenad med oss, innan vi satte oss i bilen och väntade på någon tydligen.

Medan vi väntade fick jag leka med min nya leksak så mycket jag ville i bilen.

Så småningom kom samma tjej som vi mötte i rummet till bilen och hon skulle åka hem med oss tydligen.

Eftersom jag var rätt trött efter dessa strapatser, så lade jag mig att sova. Det var svalt och skönt och tryggt i bilen på golvet. Så jag somnade rätt fort. Nästa gång vi stannade så kom husse in i bilen, sedan åkte vi vidare och när vi stannde härnäst, då kom Lillhusse och mellanhusse in i bilen de med. Nu skulle vi tydligen åka på kalas. Spänannde, ja kanske, men först ville jag sova en stund.

Av Hector - 25 maj 2010 15:00

Idag när vi ätit lunch, tog matte med mig och Wille till bilen och så åkte vi iväg till en ny lekplats för min del i alla fall. Här träffade jag en liten mopskille på 6 år som jag fick leka med. Han såg lite sämre på det ena ögat, men han var trevlig och hade lite lekfullhet i sig trots sin ålder. Wille och han hade lite diskussioner en stund, men snart insåg Wille att han var skojig att leka med. Jag ville bara busa och jag pussade honom massor.




  


Han tyckte det var lite skojigt. Vi tog en promenad alla tre med våra mattar. Det var skoj, under promenaden busade vi alla tre och hade jätteskoj. Helt oväntat så provbadade jag för första gången i mitt liv utomhus. Något jag tänker göra om ifall jag får chansen.


   



När det var dags att åka hem, hade jag ingen större lust, för jag ville leka en stund till, bara en liten. Men matte tyckte det var tid för hemresa, så vi åkte ju då. Men först hämtade vi Mallanhusse på hans jobb, sedan åkte vi och hämtade lillhusse på hans skola.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards