Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Hector - 10 maj 2010 22:45

Wille och jag fick ett gympapass också ikväll. Det var lite skoj, för då fick jag smaka något jag aldrig smakat förut, jag fick köttbullar. Det var en delikatess. Jag tror nog att matte eller husse kan be mig om vad som helst och jag gör allt jag kan för att tillmötesgå dem - bara jag får fler köttbullar !

Idag var det lite Gumpsittning som gällde. Det var lite svårt att hålla balansen, men jag kan det nog ännu bättre med lite träning.

Min mamma är jätteduktig på att sitta på gumpen ordentligt och en lång stund.

Matte passade på att fota naturligtvis !


Av Hector - 10 maj 2010 22:25

Så var en längre kvällspromenad med matte och husse avklarad nu då. Under promenaden blev brorsan nog lite sur på mig, men jag ville ju bara leka jag. Att han inte begriper det. Jag jagade hans svans då ahn plötsligt vänder sig om och brottar ner mig på marken och låter lite onödigt mycket sur. Men vadå jag kan säga ifrån jag med, så jag fräste ifrån och sa till honom att skärpa sig. Det gillade han visst inte för han brottade ner mig igen, sedan bet han mig på halsen och det gjorde lite ont, men då var matte snabbt framme och sa till brorsan ordentligt. Sen höll han sig lugn ett tag. Efter en stund hittade han en intressant fläck att nosa på, då ville ju jag också vara med, men även då tänkte han fräsa ifrån åt mig, men matte var snabbare. Så han höll sig lugn. Promenaden fortsatte under lugn och ro. Wille bråkade inte mer under den heller. Istället busade vi lite och lekte tafatt, ja så långt det nu går i koppel. Väl hemma var jag rätt törstig så jag drack ordentligt. Matte tog också ett glas vatten såg jag.

Nu ska jag gnaga ben en stund.

Av Hector - 10 maj 2010 16:00

Idag när vi ätit lunch, så gick vi ut en sväng jag, matte och Wille.

Sedan så gick matte ut alldeles ensam utan både mig och Wille. Wille han bara lade sig ner bland skorna han, så han hade visst varit med om det här förr. Jag själv satte mig innanför dörren och undrade när den skulle öppnas och matte komma in igen.

Men när hon inte kom på en stund, ja då lade jag mig bredvid Wille bland skorna. Det dröjde innan någon kom och öppnade ytterdörren.

På den stunden (40 minuter) så hann jag smaka på skorna som var kvar inne, tugga sönder ett kuvert som flög när jag sprang och jagade det, samt tugga sönder alla gummitassarna på min mat och vattenburks ställning.

Sedan hörde jag dörren öppnas och sprang matte till mötes (trodde jag).

Men det var inte matte som kom, det var Mellanhusse som kom in. Han tittade på mig och Wille medan satte han sig ner en stund och gosade med mig och Wille innan han tog ut oss båda två på en rastningspromenad. Wille och Mellanhusse hade ett kort samtal, men jag kom in med ett par ord jag med innan vi gick ut.

Av Hector - 10 maj 2010 14:00

Idag efter maten tog matte med mig och Wille ut på en eftermiddagspromenad. Det var rätt skönt ute, men inte så många kompisar såg jag, jo en en lite långhårig chihuahua. Men vi hälsade inte på varandra, för hon var bara ute på en lite trädgård som vi gick förbi.

jag hiotatd en massa spännande saker, bl a fimpar, ekollon och en plastpåse. Men jag fick inte smaka på något av dem. Däremot hittade jag en rolig pinne som jag och Wille busade emd en stund.

Sedan fick vi syn på en massa gråvita fåglar som flög om kring och väsnades, så vi stannade till ens tund och tittade på dem. När vi kom hem igen var jag törstig. Det är jobbigt att hålla jämna steg med matte och Wille, ja inte för att de går så rysligt fort, men matte går med rätt långa steg, så vid ett par tillfällen satte jag mig ner tills hon saktade ner lite och tog kortare steg istället. Då satte matte sig på huk och lockad epå mig, och då var det ju kul att komma.


  

Av Hector - 10 maj 2010 13:51

Nu har jag sovit en bra stund, och det är visst dags att äta för det låter från köket ! Måste kila upp och se till så jag inte blir utan mat !

Måste springa ! För tänk om Wille tar min mat också !

Vi hörs !

Av Hector - 10 maj 2010 12:48

Vet ni min matte påstår att jag numera ser ut som en Corgi. Vad tror ni hon menar med det ? Kan det vara för mina stora "höron" (som en av Willes kompisar kallar dem) har "rest sig" upp ? Eller är det för att jag kan gå i koppel lite bättre ? Eller är det kanske för att jag också är rätt tyst när jag leker ?

Oavsett vilket så har jag i alla fall fått ordning på mina bångstyriga öron som mest fladdrade omkring de senaste dagarna.





Av Hector - 10 maj 2010 07:45

Idag väckte jag matte vid 05.00 tiden.  Matte vaknade och reste sig sömndrucket ur sängen. Storebrorsan vaknade också men han bara lade sig ner sedan igen och somnade om.

Matte tog mig med ut på en mycket kort kissrunda. Sedan ville jag busa med storebrorsan, men han ville inte det, han ville sova. Provade att tugga på en kartong som står i sovrummet, men genast sa matte "FY" till mig, så jag lät bli. Provade en av sladdarna om de var något jag kunde leka med, men då sa matte till mig igen. Det var alltså bara att försöka somna om då.

Rätt snart somnade jag så och sov ända tills husse väckte mig och sa att det var frukostdags !

Gissa om det smakade gott med frukost. Jag var vrålhungrig och slängde i mig maten. Brorsan han tittade mest på sin mat ett tag, sedan började han äta den väldigt sakta. Jag försökte norpa åt mig lite av hans mat, men se det tillät inte husse alls.

Efter frukosten sov vi förmiddagslur en stund jag och Brorsan.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards