Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Hector - 7 maj 2010 14:00

Nu har jag och Wille ätit lunch, så nu var det "efter-maten promenad" igen. Som tidigare så tog matte först med mig ut en stund och sedan fick Wille gå ut.

Även idag försökte jag att inte behöva gå så långt, men matte hon lockade och busade med mig, och det var ju så skojigt så jag kom ju ändå glatt med henne.

Matte gick över en gräsmatta och sedan över en masssa grus, och där på gruset behövde jag baja. När det var gjort så gick vi in igen. På vägen hem mötte vi en man som matte tydligen kände för de hälsade på varandra. Mannen skrattade och frågade matte "Har han krympt i tvätten ?". Inte vet jag vad han menade men matte svarade "Näe då, den här är bara några månader gammal".

Sedan ville han hälsa på mig, och det fick han ju gärna.

Jag tyckte det var jätteskoj för jag kunde tugga på hans skägg, sen pussade jag honom också. Han var tydligen en pensionerad polis som bodde granne med oss och han hade haft en egen hund, en schäfer, en gång och han sa :

"Ibland när man saknar en hund, så är det tur att sådan här små sötnosar finns som man kan busa med en stund."

När vi kom in igen så fick även Wille komma ut en stund. Det tyckte han om.


  

Av Hector - 7 maj 2010 10:30

Nu har vi varit ute på en förmiddagspromenad jag och Mellanhusse.

Först var det jag som fick gå ut med Mellanhusse. Jag hade egentligen ingen lust alls att gå och framförallt inte i koppel, så jag satte mig ner i protest. Men Mellanhusse lockade glatt på mig, och då kom jag ju. Vi busade en liten stund, och sedan gick vi vidare. Så fortsatte vi några gånger ävren idag, och till sist så följde jag med även mellanhusse när han gick. När jag hade kissat och bajat utomhus så gick vi hemåt. När vi kom in igen så möttes vi i dörren av storebrorsan som också ville gå ut en stund. Det fick han ju förstås och blev jätteglad. Han hade velat följa med mig på min promenad, men han fick en egen istället.


  

Av Hector - 7 maj 2010 08:30

Ja nu har jag bott här ett dygn och lite till. Min första natt sov jag som en stock till 06.00 i morse. Då tog min nya matte ut mig på kisspaus. Men sedan gick hon och lade sig igen, och jag som trodde jag skulle få mat. Vad snopen jag blev. Men jag följde med och jag och sov en stund till.

Vid 08 tiden fick jag frukost. Den slängde jag i mig och hann inte smaka så mycket på maten. Däremot hann jag ta lite av storebrorsans mat, för han åt så sakta. Han sa inte så mycket om det, men min matte motade bestämt bort mig från hans mat. Vadå varför skulle brorsan ha allt för sig själv ? Jag var ju vrålhungrig, brorsan verkade ju inte vara särskilt hungrig.

När vi ätit var det dags för "efter maten - rastning".

Först var det jag som fick gå ut med matte. Jag hade egentligen ingen lust alls att gå och framförallt inte i koppel, så jag satte mig ner i protest. Men så var matte så skojig så jag kunde ju inte låta bli att springa till henne då hon lockade. Då gosade hon med mig och lät jätteglad på rösten. Sedan reste hon sig upp och trodde att jag skulle följa efter. Men se det gick jag inte på. Jag gick två steg, sedan satte jag mig ner igen. Då satte matte sig på huk igen och lockade sådär glatt på mig, ja det är klart en kommer då. Så fortsatte vi ett tag, tills jag insåg att jag fick inte gå in, jag skulle gå med matte.

Sagt och gjort, för sen gick vi en hel promenad mattte och jag. När jag vid ett par tillfällen inte ville följa med längre, så satte hon sig ner och lockade på mig igen, och jag ville ju gosa och busa så det är klart att jag kommer.

När matte var nöjd och jag hade kissat utomhus och fått massor av beröm för det och glada gosstunder som belöning, så gick vi hemåt igen, utan ett enda stopp på hela promenaden. När vi kom in igen så möttes vi i dörren av storebrorsan som också ville gå ut en stund. Det fick han ju förstås, även om han nog egentligen hellre hade velat följa med mig på promenaden.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards