Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Hector - 6 maj 2010 19:15

Ikväll fick vi besök av Aylens matte. jag vte inte vem hon är ännu, men tydligen en av Willes kompisar. jag hoppas väl att även jag får träffa henne en dag. men varken matte eller Aylens matte kunde låta bli att ta bilder på mig och brorsan tillsammans. De tycker vi är lika varandra, och det tycker tydligen Willes kompisar också. Här är en av bilderna på oss tillsammans.


  

Av Hector - 6 maj 2010 16:15

Efter allt som hänt idag var jag jättetrött. Jag somnade bland husse och mattes skor och där sov jag bra. Försökte tugga på ett par av dem som luktade matte, men se det fick jag inte. Hon sa "Fy" och lät bestämd, så jag lät bli. Istället provade jag ett par som luktade Lillhusse, men även då sa matte "Fy", så det lät jag också bli.

Sedan har jag och Wille busat en bra stund idag, tills jag blev så trött så jag somnade som sagt här bland skorna.




  

Av Hector - 6 maj 2010 13:00

Nu har jag så landat hos min nya familj. När jag möttes av dem på flyplatsen så mötte även min blivande Storebror mig. Han heter Wille. Han ser ut nästan som mig och är ungefär lika stor som mamma min och de andra större hundarna jag hade där hos mamma. 

Min storebror var lite läskig till en början för han ville helst bestämma hela tiden över mig. Men när han blev för hårdhänt eller gjorde något dumt, då sa min nya matte och husse till honom och då lyssnade han.

Nu är jag hemma i min nya bostad och har utforskat den en hel del. Jag har till och med varit ute en sväng på balkongen. Storebrorsan och jag har varit ute flera vändor, vi har busat och vi har ätit lunch.

Men sedan har vi även gosat båda två med Matte och Mellanhusse.




  

Av Hector - 6 maj 2010 10:15

I morse vid 6 tiden stoppades jag i en väska och fick flytta ut från mamma och syskonen. Det var lite läskigt, men samtidigt pirrade det lite i magen.

Vad var nu det här ?

Väl ombord på planet så flög vi upp, upp och upp. Det kändes läskigt i kroppen och jag gömde mig i väskan. Hon som jag åkte med pratade lugnande med mig och smekte mig lugnt. Då kändes det rätt så tryggt ändå.

Efter ett tag landade vi på en bulltrig stökig plats där en massa människor sprang omkring.

Vi kom inomhus och där väntade vi en stund tills ett par kom fram och hälsade på mig. Jag kikade upp lite fundersamt ur väskan, men var inte särskilt rädd. Så lyftes jag upp ur väskan och bars av min blivande husse ut från den här stökiga platsen. Flera gånger fick vi stanna och människor i alla åldrar ville klappa och prata med mig. Men vi gick vidare och kom äntligen utomhus igen.

Jag sattes ner på den här främmande marken och började nosa omkring. Vart var jag någonstans ?

Min blivande husse tog mig med till en gräsplätt där jag kunde gå på toa. Det var ju tur att det i alla fall fanns gräs här också.


  

Av Hector - 6 maj 2010 08:00

......måste ju även jag ha ! Brorsan har ju en egen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards