Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Hector - 12 maj 2010 15:30

Matte tog med mig, Lillhusse och Wille på en skön eftermiddagspromenad idag. det var rätt spännande. När vi promenerat en stund så mötte vi en äldre dam och en ung tjej som genast ville hälsa på mig och Wille. Wille var lite hoppig tyckte den äldre damen tydligen så hon hälsade hellre på mig som snällt satt stilla och lät henne klappa och gosa med mig. Matte tillät inte Wille att hoppa och hann hindra honom innan han gjorde det. Den yngre tjejen däremot tyckte jättemycket om Wille och gav honom till och med en kram. Då såg Wille jätteglad ut. Han pussade henne jättemycket.

Sedan gick vi vidare och Wille och jag busade lite, men inte så värst mycket, för det var lite för varmt för bus.

Så småningom kom vi till en mysig äng. Där stod vi en stund och matte fotade både mig, Wille och Lillhusse. Efter en stund fick Wille ngt sorts tokfnatt.

Han slängde sig ner i gräset och började rulla som en galning ! Han såg ut att njuta mycket av det och jag måste ju prova jag med.


  


Men näe, det var inte särskilt skönt att rulla tyckte jag, så jag satte mig och tittade på istället.


  


Matte ville ta några "vårbilder" på mig, så vi fick posera vid en gukl buske jag och Wille. Det var svårt att sitta stilla för mig, men jag tror matte blev nöjd ändå.


  


På vägen hem ville jag smita in i en buske och lägga mig där det var svalare för det blev jättevarmt i solen när amn busat.

Men det fick vi inte för matte och Lillhusse. Istället fortsatte vi hemåt och  väl hemma lade sig både jag och Wille en stund på balkongen. Där var det skönt nu.

Av Hector - 12 maj 2010 11:30

Nu idag på förmiddagen tog matte med mig och Wille på en liten promenad. Det var väldigt varmt ute så jag och Wille busade inte alltför mycket för vi blev snabbt varma, och tungorna hängde som slipsar på oss sa matte.


 


Men det var skojigt, och det fanns en massa spännande dofter överallt.

Jag hittade bl a en torkad daggmask som jag provsmakade, men det fick jag inte för matte för hon sa "spotta ut" till mig. Jag börjar lära mig att om jag då inte släpper det jag har i munnen och spottar ut det, då öppnar hon munnen på mig och plockar ut det, vilket jag inte är särskilt förtjust i. Ibland bara liksom sväljer jag det jag har i munnen, så fort jag ser att matte tittar på mig. Då hinner hon inte med, och låter det vara. För hon inser att jag redan svalt.

Ibland hittade Wille en del spännande saker där han stod och nosade länge. Genast var jag där för att se vad som fångat hans intresse. Så ibland stod vi och nosade på samma fläck och jag visste inte vad det var vi nosade på, men det visste visst Wille.


  


Vid ett tillfälle försökte matte få "En fin Header Bild" till Wille, men jag kunde ju inte sitta stilla så jag sprang omkring och skulle kolla allt. Matte hade rätt fullt upp då med att först hålla mig i koppel och ett vakande öga så att jag inte "stoppade något olämpligt" i munnen, sedan hålla reda på Wille och få honom  att posera lite lagom fint och utöver det även hålla reda på kameran.

någon bild eller två lyckades hon få, men för dte mesta hade hon att göra med att hålla oss i koppel.


  


Jag hittade ett hål i marken också, med ngt sorts galler över. Jag tittade ordentligt för att se om jag såg något därnere i underjorden, men det fanns inget där. Hur jag än tittade såg jag inget alls.


  

Av Hector - 12 maj 2010 10:45

Idag på förmiddagen så började vi busa massor jag och Wille. Vi hade jätteskoj. Jag bet honom i halsskinnet så han pep till. Då blev jag så förvånad så jag kom liksom av mig en stund. Det räckte för då var det brorsan som brottade ner mig istället. Då fick jag känna på lite min egen metod. Det gjorde faktiskt lite ont att bli biten i halsskinnet.

Efteråt blev det lite "tafatt" bus. Vi sprang i full fart runt möblerna, så ut i köket och tillbaka in i vardagsrummet. Wille först och jag efter. Matte hon gjorde bäst i att sitta still för vi var överallt och vi såg inte vart vi sprang. Jag sprang rakt in i en fårtölj jag, reste mig upp ruskade lite på mig, och så iväg igen.

Matte försökte fånga oss på bild och film. Men för bild var vi ibland lite snabba, och för film blev det lite mörkt. Men några bilder lyckades hon få ändå.




     


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards