Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Hector - 28 maj 2010 12:00

Ja det fick jag heta idag när matte kom hem.

Matte hade varit iväg en sväng på förmiddagen, men när hon kom hem så fanns det lite jobb att göra för hennes del.

Jag hade lagt tasen i en av våra vattenburkar, som matte så snällt lämnat på golvet ! Då välte den och ut över golvet for en massa vatten ! Jag tyckte det var jätteskojigt och började bada och plaska i det och blev jätteblöt. Wille kom och undrade vad jag höll på mefd, men han ville inte bada. Han påstod bara att så där gör väl inte väluppfostrade hundar !!!!

Jag ville ju visa honom hur jag gjorde och hur kul dte var, så jag satte tassen på samma sätt i nästa vattenburk, och den for i kull och ut for vattnet, över Wille, och ut i hallen ! Wille visste ju inte riktigt vart han skulle sätta tassarna för han ville inte bli blöt. Jag tyckte han var larvig jag !

Sedan hittade vi en stor handduk som vi hade lite dragkamp med och när vi tröttnat så lade vi den i vattnet också, ja jag försökte städa lite efter mig i alla fall. Efter en stund var vattnet trist tyckte jag så då letade jag efter andra saker att leka med. Jodå, vi har våra leksaker, men de är ibland inte riktigt lika roliga.

Efter en stund hittade jag en kasse som jag släpade ut mitt på golvet ! När den ramlade omkull så for det ut en massa tomma plastflaskor. Matte samlar på dem av någon anledning. Jag hittade minst en som var jätteskojig ! Den rullade jag i omkring med och efter en stund hängde Wille på så då blev det lite av dragkamp !

Plötsligt härde vi matte komma i trappan så smet vi in under köksbordte och låg där och såg jätteoskyldiga ut. Matte hon bara ställer sig i dörren och utbrister "Men vad har ni gjort !!!"

Wille ser jätteskamsen ut vid de orden, men jag viftar glatt på svansen, vadå vi har bara roat oss när du smet iväg och gjorde roliga saker utan oss, tyckte jag !!!!!!!

Matte vägrade hälsa på någon av oss, hon bara gick in, ignorerade oss och började städa !!! När hon moppade golvet försökte jag hjälpa till, för jag ville ju att hon skulle hälsa som hon brukar på mig och Wille. Hon bara fräste "Nej" åt mig och sedan fortsatte hon torka upp vattnet !

Nu sitter hon och surar i ett hörn av soffan.

Jamen hon fick ju städat tyckte jag, det var väl bra det ???

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards