Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Hector - 21 maj 2010 15:45

Idag tog matte med mig och Wille på en tur till ett av maskrosfälten. Jag tyckte det var jättespännande för här hade jag aldrig varit. Wille hade jättebråttom ut på fältet, för han visste tydligen vad som komma skulle. Vi gav oss ut på fältet och jag såg knappt över alla maskrosor, för det var dels väldigt högt gräs men också stora och många maskrosor.

När vi kom fram var bland det första jag gjorde att lägga mig ner bland maskrosorna och ta en liten vilopaus.


  


Men sedan följde jag efter Wille ut på fältet. Där fanns en massa spänannde att undersöka.



Titta här sa Wille vilken massa maskrosor, har du någonsin sett så många  ? Men det hade jag ju inte, inte på samma gång i alla fall.



Likadant såg det nästan ut åt det andra hållet. Massor av maskrosor !


  

Några måste jag ju bara smaka på. men de var inte jättegoda tycker jag, men matte sa att de kan vara nyttiga och att vissa djur bara älskar dessa växter.


Men rätt snart började jag nu bli törstig av allt äventyr. Matte tyckte vi skulle bege oss av hemåt då. Tror nog hon var lite törstig också.


  


Bara en blick ut över maskrosfältet innan vi begav oss av hemåt.

Väl hemma drack både jag och Wille massor av vatten.

Av Hector - 21 maj 2010 11:00

Idag fick jag följa med matte på en lite promenad av det kortare slaget. Men det var en massa spännande saker jag råkade på då.

Först så hittade jag en ny maskros i rabatten som jag ville leka med. Jag bet av den och hade den i munnen en stund tills matte tyckte att jag skulle spotta ut den. Men jag har ju läst att de ska vara nyttiga......

Jag hittade en del fimpar, men nu lät jag dem ligga, för matte och husse blir så barska varenda gång jag provsmakar fimpar. Däremot har jag hört matte säga fula grodor om alla som slänger fimpar omkring sig överallt, så nu har vi istället valt att gå på vägar där det inte slängs fimpar på var och varannan meter. Istället har jag provsmakat gräs, så matte börjar undra om jag ska bli vegeterian. Dessutom gillar jag gurka och tomat. Nåväl idag då på promenaden, först så såg vi Lorden, Willes stora kompis, stå och hänga över deras terassdörr. Men han sa inget idag. När Wille går förbi med mig då brukar han skälla och då gömmer jag mig, för det mesta. Men idag tittade han bara på oss och såg nyfiken ut.

Jag hittade en spännande doft på vägen som jag gärna ville undersöka närmare, men det fick jag inte göra för matte, för det var en gammal påse med gammal hamburgare i. Matte tyckte inte jag skulle äta den. Efter en stund så lade jag mig ner på en sval och skön fläck och ville inte gärna resa på mig.

Men plötsligt kom det en duva spatserande nästan mitt framför min nos, ja bara någon meter eller två bort. Då reste jag mig och ville titta närmare på den och följde efter den en bit. Men den flög sin väg och då insåg jag ju att jag inte kunde hänga med.

Matte ioch jag fortsatte promenaden. Efter en stund fick vi syn på en ekorre på marken. Den skällde jag på, men inte blev den rädd, den bara vände sig mot mig, tittade på mig en stund och fortsatte sedan gå på marken. När jag blev lite ivrigare i mitt skall, fast matte försökte hyssja på mig, då hoppade den upp på en trädstam och sedan klättrade den upp i trädet. Vad snopen jag blev. Jag stod där länge och tittade efter den. Men den kom inte ner igen. Matte lockade på mig och så fortsatte vi hemåt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards