Hectors egen Blogg

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Hector - 13 maj 2010 12:30

Idag tog husse och Mellanhusse med mig och Wille ut på en lång promenad. Det var rätt varmt ute så vi höll oss mest i skuggan. Vi gick över en väg med en massa läskiga saker som for förbi i en väldans fart. De var jätteläskiga och jag ville helst springa undan från dem. Men eftersom de andra stod kvar så stannde jag med, även om dte var en bit längre bort från vägen än Wille. Han hade lagt sig precis bredvid och låg och följde varje bil vakande med blicken.

På andra sidan vägen var dte en mysig stig som vi gick in på. Det fanns massor av spännande dofter här och jag bara måste lukta på alla.

På en del ställen fanns det även några konstiga runda vita saker som rörde på sig, Husse sa att det var sniglar. Jag tänkte provsmaka en av dem men det tyckte husse var en dålig idé. Vi hittade en spännande grop som jag ville lägga mig i, men för att få plats i den måste jag göra den lite större, så jag började gräva lite i den, sedan lade jag mig ner en stund och vilade. Det var svalt och skönt och Rätt snart gick vi vidare. Det var skönt med skugga och det var skojigt att busa med Storebrorsan lite då och då. Snart var vi hemma. Plötsligt fick jag lite extra energi och ökade på farten hemåt. Väl hemma blev det en hel del vatten för både jag, Wille, Husse och Mellanhusse var törstiga.

Sen lade jag mig ner och somnade direkt.

Av Hector - 13 maj 2010 08:15

I morse väckte matte mig och brorsan så vi kunde gå ut en sväng. Det var vavrmt idag med. Vi tog en lite runda bara en kort morgonrunda, innan vi gick hemåt igen. Sen var det frukost. jag slukade som vanligt min furkost i full fart, medan Wille åt väällldigt ssaaakta. Han åt inte upp allt heller. Så dumt tyckete jag att maten ska bara stå där, och försökte flera gånger gå till hans matburk och äta upp den maten med. Men se det gick inte för sig alls. Husse var vaksam på mig och avbröt mig så snart jag försökte.

Nåväl tänkte jag och satte mig ner. Får, väl se om han ändrar sig. Men icke då.

Efter maten lade vi oss att sova en stund.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Klockan är nu

Senaste inläggen

Bloggkompisar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fler bloggande jyckar

Kategorier

Wille och Jag

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards